الجی

تعمیر ساید بای ساید الجی در بهارستان اصفهان 

  نمایندگی تعمیر ساید بای ساید الجی در بهارستان اصفهان   تماس مستقیم با تعمیر کار را تجربه کنید و از پرداخت هزینه ای اضافی جلوگیری کنید .  

دارای جواز و مدرک فنی و حرفه ای و با 22 سال سابقه کاری  

در سراسر اصفهان 

سرویس نیم ساعته  .

 

گروه فنی سریع تعمیر با 22سال تجربه کاری و دارای متخصصین حرفه ای می باشد که تعمیرات شما را 100% در منزل انجام می دهد .

تعمیرات 100 %در منزل شما

تعمیرات برد یخچال در محل

آیا می توانید زندگی بدون یخچال را تصور کنید؟ با توجه به اینکه می دانیم این یکی از مهم ترین لوازم آشپزخانه است که همیشه در تمام زندگی خود به آن وابسته بوده ایم، احتمالاً نمی توانید.

نداشتن آن به معنای هدر دادن مواد غذایی است زیرا در مدت زمان کوتاهی بد می شوند و نمی توانید برای فصول سخت ذخیره کنید زیرا هیچ راهی برای حفظ کیفیت غذا برای شما وجود ندارد.

پس وقتی یخچال مطمئن شما خراب می شود چه اتفاقی می افتد؟ همگی ناراحت می شویم.اما برخی سعی می کنند به تنهایی آن را تعمیر کنند، که به احتمال زیاد منجر به هزینه های بیشتر و حتی مشکلات بزرگتر می شود.

معقول ترین کار برای جلوگیری از استرس و ضرر مالی این است که برای تعمیر یخچال با سریع تعمیر تماس بگیرید…

نمایندگی تعمیر ساید بای ساید الجی در بهارستان اصفهان

تعمیرات
تعمیر یخچال

اول از همه، اگر یخچال شما اصلاً کار نمی کند، مطمئن شوید که مشکل برق ناشی از آسیب پریز، خرابی سیم برق یا حتی خاموشی نیست.

اگر می بینید که اتصال الکتریکی مشکلی ندارد، تنظیمات دمای خود را چک کنید.

همچنین می توانید بررسی کنید که آیا فضای کافی برای جریان هوا بین دیوارها و یخچال وجود دارد و مطمئن شوید که درب یخچال را برای مدت طولانی باز نگذارید. حتی اگر درب به درستی بسته شده باشد،

ممکن است در آب بندی درب مشکلی وجود داشته باشد که می تواند سرما را از بین ببرد…..نمایندگی تعمیر ساید بای ساید الجی در بهارستان اصفهان

ولی یخچال دارای اجزا و قطعات بسیار زیادی است و هنگامی که هر یک از آنها خراب می شود یا خراب می شود، همه آنها علائم مشابهی را نشان می دهند. مشکل این است که بفهمیم مشکل واقعاً چیست.

مشکل را اشتباه تشخیص دهید و راه حل اشتباه را به کار ببرید، در این صورت ممکن است زمان تلف شده زیادی داشته باشید، منابع هدر رفته و بدتر از آن، یخچالی که هنوز کار نمی کند.

به عنوان یک نام قابل اعتماد در تعمیر یخچال در سریع تعمیر دقیقاً می دانیم که چه مشکلی در یخچال شما وجود دارد، زیرا همه تجربیات ما در کنار هم قرار گرفته است.

پس در دسترس بودن قطعات اگرچه قطعات یخچال را می‌توان در فروشگاه‌های مختلف نزدیک شما پیدا کرد، اما ممکن است چند قطعه خاص وجود داشته باشد که به سختی پیدا شود .

همانطور که از فروشگاهی به فروشگاه دیگر می رویدو سعی می کنید همه چیز مورد نیاز خود را پیدا کنید، و با گسترش جستجو و تحقیق بیشتر، زمان زیادی تلف می شود و حتی زمان بیشتری را بدون استفاده از یخچال مناسب می گذرانید.

اما به همین دلیل است که معمولاً بهتر است برای تعمیر یخچال به سریع تعمیر اعتماد کنید. ما همیشه قطعات در انبار داریم .

نمایندگی تعمیر ساید بای ساید الجی در بهارستان اصفهان

نمایندگی تعمیر ساید بای ساید الجی در بهارستان اصفهان

یخچال الجی
یخچال الجی

علائم خالی شدن گاز یخچال

اگر شما هم جز افرادی هستید که از خود می‌پرسید چگونه بفهمیم گاز یخچال تمام شده باید به خوبی با علائم آن آشنا شوید تا بتوانید به راحتی این مشکل را حل کنید. قبل از هر چیز باید بدانید این اصطلاح که گفته می‌شود گاز یخچال تمام شده کاملاً اشتباه است، چراکه گاز یخچال به خودی خود تمام نمی‌شود و با وجود نشتی یا دلایل مختلف این گاز خالی می‌شود. حتی اگر شما بهترین مارک یخچال فریزر دو قلو ایرانی را خریده باشید باز هم ممکن است با این مشکل مواجه شوید.

در هر نوع یخچال، فرایند گاز مبرد در یخچال یک فرایند و سیکل پلمپ است و در صورتی که هر گونه نشتی در نقاط مختلف رخ دهد باعث شده تا این گاز خالی شود. همان طور که گفتیم که کم شدن گاز یخچال می‌تواند به دلایل مختلف رخ دهد که ما در ادامه هر یک از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. البته باید بدانید که این علائم می‌تواند نشان دهنده مشکلات دیگر نیز باشد، به همین علت توصیه می‌شود برای تشخیص شکل از یک متخصص مشاوره دریافت کنید.

کم شدن سرمای یخچال فریزر

زمانی که کمپرسور یخچال به صورت مداوم کار می‌کند و با این وجود باز هم یخچال گرم است، ممکن است نشت گاز و خالی شدن ان رخ داده باشد. البته همان‌طور که گفته شد گرم شدن درون یخچال می‌تواند به دلایل مختلف نیز باشد که در این خصوص یک متخصص می‌تواند به شما کمک کند.

دمای یخچال
دمای یخچال

سرد شدن کندانسور

از دیگر دلایلی که می‌تواند نشان دهنده خالی شدن گاز یخچال باشد، سرد شدن کندانسور است. اگر به نحوه عملکرد گاز یخچال که در بالا به آن پرداختیم توجه کرده باشید، متوجه می‌شوید که گاز وجود به بخش کندانسور رفته و در این بخش گرمای خود را از دست خواهد داد، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که کندانسور گرم است.

در صورتی که می‌توانید به کندانسور پشت یخچال دسترسی داشته باشید، با دست به آن متوجه گرم بودن و سرد بودن آن می‌شوید. در صورتی که متوجه شدید کندانسور موجود سرد است، احتمالاً گاز یخچال خالی شده است.

استشمام بوی نامطبوع و غیر طبیعی

با این که گاز به کار رفته برای تولید یخچال‌ها بدون بو است، اما برای این که افراد متوجه نشت این گاز شوند به آن بوی خاصی اضافه می‌کنند. بنابراین زمانی که متوجه شدید که یخچال شما بویی نامطبوع و طبیعی از خود ساطع می‌کند، می‌توانید متوجه شوید که گاز یخچال نشت کرده و باید برای رفع این مشکل اقدام کنید.

کارکردن دائم کمپرسور

زمانی که کمپرسور به صورت دائم در حال کار است، نشان دهنده این است که به دلیل وجود مشکلاتی نمی‌تواند دمای یخچال را در حد طبیعی نگه دارد. به طور کلی زمانی که موتور یخچال دائماً در حال کار است، یعنی یخچال شما با مشکلاتی مواجه شده و یکی از آن‌ها می‌تواند خالی شدن و کم شدن گاز یخچال باشد.

موتور یا کمپرسور یخچال
موتور یا کمپرسور یخچال

چرا گاز یخچال کم می‌شود؟

بهترین یخچال ساید بای ساید ایرانی و سایر برندها می‌توانند با مشکل خالی شدن و کم شدن گاز یخچال مواجه شوند. اگر شما هم از خود می‌پرسید چگونه بفهمیم گاز یخچال کم شده، می‌تواند با بررسی موارد فوق این موضوع را رفع کنید. حال سؤالی که مطرح می‌شود این است که چرا گاز یخچال کم می‌شود و چه عواملی می‌توانند باعث ایجاد این مشکل شوند؟ گاز یخچال در هر نوع و هر برندی حتی اگر پرفروش‌ترین یخچال فریزر ایرانی هم باشد، ممکن است به دلایل مختلفی خالی شود. ما در ادامه این عوامل را بررسی خواهیم کرد.

فرسودگی لوله‌های یخچال

سیکل تبرید یخچال فریز‌های مختلف مجموعه‌ای از لوله‌های مختلف را دارند که این لوله‌ها ممکن است بعد از سال‌ها استفاده فرسوده شوند و یا در اثر زنگ زدگی ترک بردارند. بنابراین گاز موجود تخلیه می‌شود.

سوراخ شدن سطح داخلی یخچال

اگر برای جدا کردن برفک از چاقو استفاده کرده باشید و یا ناخودآگاه در سطح یخچال سوراخی ایجاد کرده باشید این سوراخ‌ها می‌توانند باعث خالی شدن گاز یخچال شوند. گاهی ممکن است این سوراخ‌ها به قدری کوچک باشند که متوجه وجود آن‌ها نباشید.

نشت ناشی از ضربه

در بخش پایین یخچال بخشی وجود دارد به نام درایر که این بخش از لوله‌های مسی تشکیل شده و در برابر ضربه بسیار حساس هستند. بنابراین ممکن است در زمان جا به جایی به این لوله‌ها آسیب رسیده باشد.

راه‌های تشخیص سوختن موتور یخچال


تولید صدا در هنگام کار کردن

یکی از روش‌های تشخیص سوختن موتور یخچال، تولید صدا در حین کار کردن است. البته عوامل دیگر نیز در تولید صدای یخچال دخیل هستند. بنابراین لزوما با شنیدن صدا لازم نیست نگران سوختن موتور باشید. احتمال دارد سر و صدای یخچال به دلیل شل شدن اتصالات باشد. همچنین تراز نبودن یخچال نیز دلیلی دیگر بر تولید صدا توسط یخچال است. اما یکی از علل شایعی که باعث بروز این اتفاق می‌شود، سوختن موتور است. برای اطمینان از این موضوع بهتر است از یک تعمیرکار کمک بخواهید تا مشکل را دقیقا تشخیص دهد.

روشن نشدن یخچال

از دیگر دلایلی که می‌توان احتمال داد موتور یخچال سوخته است، روشن نشدن یخچال است. این امر طبیعی بوده و با روشن نشدن یخچال شما حتما فکر می‌کنید یخچال سوخته است. اما موارد دیگر نیز سبب سوختن موتور می‌شود. بنابراین لازم است ابتدا موارد دیگر را بررسی کنید. ابتدا چک کنید یخچال به برق است و برق به یخچال می‌رسد. دو شاخه و سیم رابط را بررسی نمائید.

خراب شدن اورلود نیز می‌تواند دلیل موجهی بر روشن نشدن یخچال باشد. از این رو اورلود را نیز بررسی کنید. در صورتی که هیچ یک از بخش‌های گفته شده مشکل نداشته باشد، می‌توانید به سراغ موتور بروید. در اینصورت می‌توان احتمال داد موتور یخچال سوخته است.

صدای خاص در هنگام شروع به کار

خروج صدای خاص در هنگام راه اندازی یخچال نیز می‌تواند نشانه‌ای از سوختن موتور باشد. در چنین حالتی معمولا با راه اندازی یخچال، علاوه بر شنیدن صدایی خاص، یخچال از کار می‌افتد. این مورد معمولا زمانی رخ می‌دهد که موتور نیم سوز شده باشد. البته خراب شدن اورلود و یا رله استارت نیز دلیلی دیگر برای بروز این مشکل است. از طرفی اگر مسیر گردش گاز مسدود شده باشد، این مورد را مشاهده می‌کنید. بنابراین ابتدا موارد گفته شده را بررسی نمائید. در صورت عدم وجود مشکل به سراغ موتور بروید.

کار نکردن موتور و صدایی شبیه به تیک تیک

در صورتی که موتور یخچال از کار افتاده است و صدای تیک تیک مانند از آن می‌شنوید، احتمال زیاد موتور خراب شده است. در چنین مواقعی اصولا یخچال به خوبی خنک نمی‌کند. اما بهتر است قبل از بررسی موتور، رله استارت، کمپرسور و سیکل گردش گاز نیز بررسی شود. در صورتی که در این بخش‌ها مشکلی مشاهده نکردید، نوبت به بررسی موتور می‌رسد.

گرم شدن بیش از حد کمپرسور یخچال

مسلما با از کار افتادن موتور، یخچال در خنک کردن دچار مشکل می‌شود. در این صورت طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • دما را بررسی کنید. دما باید بین ۳۷ تا ۴۰ درجه در یخچال و بین ۱۵- و ۱۸- در بخش فریزر باشد.
  • مطمئن شوید فضای مناسب به منظور گردش هوا در اطراف یخچال حاکم است.
  • کویل‌های کندانسور را نیز به طور کامل تمیز کنید.
  • در صورتی که با انجام مراحل فوق مجددا دمای نرمال در یخچال ایجاد نشد، یخچال را به مدت ۲ ساعت از برق جدا کنید.
  • مجددا یخچال را به برق بزنید. در صورتی که کمپرسور بیش از حد گرم شود، باید با یک تعمیرکار تماس بگیرید.
موتور یخچال
موتور یخچال

بررسی سیم یخچال برای تشخیص سوختن موتور

هرگاه احساس کردید موتور یخچال شما سوخته است، ابتدا سیم‌های یخچال را بررسی کنید. امکان دارد اصلا مشکل از موتور نباشد و سیم‌ها دلیل اصلی باشند.

  • برای اینکار ابتدا سیم برق یخچال را بررسی کنید که به درستی به برق متصل شده است یا خیر.
  • در صورت نیاز یکبار یخچال را از برق خارج نموده و مجددا وصل کنید.
  • کابل برق یخچال را بررسی کنید. مطمئن شوید پارگی یا زدگی نداشته باشد.
  • در صورتی که از سیم رابط استفاده می‌کنید نیز آن را بررسی کنید که آسیب ندیده باشد.
  • بهتر است یخچال را مستقیما به پریز برق متصل کنید تا از سالم بودن موتور یخچال مطمئن شوید.
  • گاهی روشن نشدن یخچال بنابر سوختن موتور نیست. شاید مشکل از پریز برق یا سیم‌های خود یخچال باشد. در اینصورت بهتر است طبق گفته‌های فوق موارد دیگر را بررسی کنید.
  • بهتر است در هنگام مواجه شدن با چنین مشکلی یخچال را برای مدتی از برق خارج کنید. اینکار سبب ریست شدن یخچال شده و باعث می‌شود خازن‌ها برق خود را برای مدتی از دست بدهند. در نتیجه ریست شدن یخچال، به احتمال زیاد مشکل رفع خواهد شد. در صورتی که همچنان مشکل پا برجا باشد، لازم است برای بررسی موتور از یک تعمیرکار کمک بخواهید.

نتیجه گیری :

اگر هر گونه عیبی در ساید خود مشاهده کردید حتما با یک متخصص تماس بگیرید .

نمایندگی تعمیر ساید بای ساید الجی در بهارستان اصفهان
نمایندگی تعمیر ساید بای ساید الجی در بهارستان اصفهان