اکسنت

نمایندگی تعمیر ساید بای ساید اکسنت در بهارستان اصفهان

نمایندگی تعمیر ساید بای ساید اکسنت در بهارستان اصفهان تماس مستقیم با تعمیر کار را تجربه کنید و از پرداخت هزینه ای اضافی جلوگیری کنید .  

دارای جواز و مدرک فنی و حرفه ای و با 22 سال سابقه کاری  

در سراسر اصفهان  سرویس نیم ساعته

 

گروه فنی سریع تعمیر با 22سال تجربه کاری و دارای متخصصین حرفه ای می باشد که تعمیرات شما را 100% در منزل و با ضمانت انجام می دهد.

تعمیرات 100% در منزل شما

با قطعات اصلی و با ضمانت

خدماتی که سریع تعمیر انجام می دهد :

1 – نصب و تعمیر انواع ساید بای ساید

2 – نصب و تعمیر انواع یخچال فریزر

3 – نصب و تعمیر انواع لباسشویی

4 – تعمیرات تخصصی و خدمات مجاز می باشد .

5 – شارژ گاز و تعویض موتور

6 – تعویض فن

ترموستات یخچال چیست؟

ترموستات یخچال جزء الکتریکی است. وظیفه آن جداسازی و اتصال برق به کمپرسور (موتور یخچال) با توجه به تغییر دمای فضای خنک کننده یخچال است.

ترموستات به سادگی یک کلید الکتریکی است که به صورت سری (با سیم) به موتور یخچال متصل می شود و سپس این کلید می تواند عملکرد یا قطع شدن کمپرسور را کنترل کند.

اصل کار ترموستات تنظیم دماست. در واقع ترموستات دستگاهی است که دمای یخچال را کنترل می کند و سیگنال هایی به کمپرسور می دهد و بسته به درجه خنک شدن کابین باعث روشن و خاموش شدن آن می شود.

عملکرد ترموستات ساده است. انتهای لوله مویرگی به اواپراتور متصل است. از آنجایی که با یک مبرد، به عنوان مثال، فریون پر شده است، با افزایش دمای داخل محفظه تبرید، فشار در آن افزایش می یابد که باعث بسته شدن کنتاکت های رله مربوطه و روشن شدن موتور یخچال می شود.

بعد از گذشت زمان مشخص دمای محفظه یخچال شروع به پایین آمدن می کند که سبب می شود، فشار درون لوله کاهش پیدا کند. با این کار کنتاکت ها باز می شوند و کمپرسور یخچال (موتور) خاموش می شود.نمایندگی تعمیر ساید بای ساید اکسنت

ترموستات یخچال
ترموستات یخچال

محل قرارگیری ترموستات یخچال

محل نصب ترموستات می تواند در انواع یخچال ها متفاوت باشد، اما این قطعه را می توانید در یخچال های قدیمی در اکثر مواقع نزدیک به کمپرسور و در پشت یخچال پیدا کنید و در یخچال های جدید در داخل محفظه یخچال و یا در درون دیواره ها پیدا کنید.

قطعه ترموستات معمولا توسط یک سیم به بدنه یخچال متصل است که برای تعمیر باید آن را جدا کنید. بهتر است در صورت نداشت مهارت و تخصص کار را به یک تکنسین حرفه ای محول کنید تا از بروز حادثه جلوگیری کنید.

درجه ترموستات یخچال :

همه یخچال‌ها این ویژگی را دارند که می‌توانند دمای خود را به دلخواه خود کنترل کنند. این کار باعث جلوگیری از فساد مواد غذایی درون یخچال می شود.  علاوه بر ای انتخاب درجه مناسب به کاهش مصرف برق کمک می‌کند.

دستگاهی که وظیفه تنظیم دمای یخچال را بر عهده دارد ترموستات نام دارد. کارشناسان توصیه می کنند یخچال را در دمای ۵ درجه سانتی گراد (۴۱ درجه فارنهایت) یا کمتر نگه دارید. این دما از رشد بسیاری از انواع باکتری ها جلوگیری می کند .

برای تنظیم درجه ترموستات یخچال با توجه به اینکه توصیه می شود سالی دو بار، یک بار قبل از زمستان و بار دیگر قبل از تابستان انجام شود، روش زیر را دنبال کنید.

بسیاری از یخچال های مدرن مجهز به کنترل های الکترونیکی دما هستند. برای این منظور یک تابلو کنترل بر روی درب یخچال قرار داده شده است. با فشار دادن دکمه ها می توانید حالت دمای دلخواه را تنظیم کنید.نمایندگی تعمیر ساید بای ساید اکسنت

در چنین دستگاه هایی به جای ترموستات از ترمیستور استفاده می شود. در یخچال فریزر سنسورها روی اواپراتورها قرار می گیرند. قرائت سنسورها بر روی یک برد الکترونیکی نمایش داده می شود، جایی که پس از پردازش اطلاعات برای روشن و خاموش کردن کمپرسور استفاده می شود.

صفحه نمایش
صفحه نمایش

هنگامی که نقصی در سیستم خنک کننده رخ می دهد، باید اطمینان حاصل شود که خرابی از ترموستات یخچال است یا خیر. اگر یخچال اصلا کار نمی کند یا مواد غذایی ذخیره شده در آن را منجمد نمی کند، این نشان دهنده خرابی ترموستات، کلید، کندانسور یا حتی کمپرسور است.

ترموستات یخچال یکی از عناصر اصلی است که بدون آن کارکرد عادی یخچال غیرممکن است. در صورت بروز مشکل باید به یک فرد متخصص و ماهر در این زمینه تماس بگیرید تا برای تعمیر ترموستات اقدام کند.نمایندگی تعمیر ساید بای ساید اکسنت

تعمیر ترموستات یخچال زیاد هزینه بر نیست و اگر مشکل از ترموستات باشد سریع توسط یک تکنسین ماهر شناسایی شده وبرطرف می شود.

انواع ترموستات یخچال :

انواع ترموستات های مورد استفاده در یخچال های خانگی متفاوت و زیاد است. امروزه سازندگان یخچال سعی می کند ترموستاتی را در درون یخچال خود قرار دهند که کارایی بهتری داشته باشد و برای طراحی یخچال مناسب باشد.

بنابراین ما  انواع مختلفی از ترموستات ها را در بازار شاهد هستیم از ترموستات های دو قطبی گرفته تا ترموستات فشار بخار و ترموستات جامد الکتریکی. البته بین ترموستات ها تفاوت وجود دارد، گاهی این تفاوت در شکل است و گاهی در عملکرد.

ترموستات یخچال در مدل های امروزی به ۵ دسته تقسیم می شود که برفک زدایی یکی  وظایف آنها است. در زیر به بررسی هر کدام از ترموستات ها می پردازیم:

به طور کلی پنج نوع ترموستات وجود دارد که به شرح زیر است:

  1. ترموستات های ولتاژ خطی
  2. ترموستات های ولتاژ پایین
  3. ترموستات های قابل برنامه ریزی
  4. ترموستات مکانیکی
  5. ترموستات الکترونیکی، برقی

      ترموستات های مکانیکی و الکترونیکی رایج ترین و پرکاربردترین ترموستات ها هستند.

همانطور که قبلا ذکر کردیم؛ ترموستات ها عمدتاً از نظر کاربرد به دو نوع تقسیم می شوند. نوع اول ترموستات مکانیکی نامیده می شود و نوع دیگر ترموستات الکترونیکی یا دیجیتال نام دارد و هر یک از این ترموستات ها دارای ویژگی هایی هستند که آن را از دیگری متمایز می کنند.نمایندگی تعمیر ساید بای ساید اکسنت

خرابی ترموستات یخچال :

ترموستات باعث دو نوع خرابی می شود که می تواند یخچال را تحت تاثیر قرار دهد و آن ها عبارتند از:

  1. یخچال به طور کامل کار نمی کند
  2. یخچال به طور مداوم کار می کند

علائم خرابی ترموستات یخچال:

ترموستات یخچال اگر همیشه در حالت قطع باشد آسیب می بیند، یعنی جریان الکتریسیته را به کمپرسور نمی رساند، یا ترموستات در حالت اتصال دائمی است، یا اینکه کالیبراسیون ترموستات در حالت تنظیم نشده قرار دارد.

بنابراین وقتی یکی از علائم زیر روی یخچال ظاهر می شود، خرابی ترموستات یکی از دلایل احتمالی آن است:

کمپرسور یخچال بدون اینکه توقف کند کار می کند یا بسیار کوتاه کار می کند

دمای محفظه داخلی یخچال صفر و گاهی کمتر از صفر میشود

مقدار زیادی یخ روی دیوار ها ظاهر می شود

داخل یخچال بسیار گرم است

یخچال بعد از خاموش شدن و غیره روشن نمی شود

البته، این علائم می تواند نه تنها با خرابی ترموستات یخچال، بلکه با نقص عملکرد عناصر دیگر همراه باشد.

بهترین مرکز برای تعمیر ترموستات نمایندگی تعمیر ساید بای ساید اکسنت

۱. موتور یخچال به طور مداوم کار می کند

یکی از معروف ترین نشانه های خرابی ترموستات، تداوم بدون قطع شدن موتور

یخچال برای مدت طولانی است. زمانی که درجه خنک کننده در یخچال به درجه لازم تنظیم شده توسط کاربر برسد، قرار است ترموستات برق را از کمپرسور قطع کند، اما در صورت آسیب دیدن ترموستات، ممکن است به طور مداوم برق را به کمپرسور هدایت کند.

در این صورت باید با یک تکنسین خوب تماس بگیرید تا برای تعمیر ترموستات، در محل شما حضور داشته باشد.

۲. موتور به طور مداوم و بدون وقفه معمولی کار می کند

علاوه بر این اگر موتور یخچال به صورت مداوم کار کند، باعث بالا رفتن دمای آن شده و کلید محافظ به صورت خودکار  قطع می شود. این موضوع نیز نشان دهنده خرابی ترموستات یخچال است و باید برای تعمیر و یا تعویض آن اقدام شود.

نمایندگی تعمیر ساید بای ساید اکسنت در بهارستان اصفهان
نمایندگی تعمیر ساید بای ساید اکسنت در بهارستان اصفهان

۳. خنک شدن مضاعف در یخچال

اگر استاندارد ترموستات مشکل داشته باشد، یعنی قبل از اینکه دمای یخچال به درجه لازم برسد خاموش می شود یا برعکس، نشان دهنده این است که ترموستات مشکل دارد و باید بررسی شود. و در این صورت از نصب صحیح ترموستات مطمئن شوید.

اینها معروف ترین علائم خرابی ترموستات یخچال هستند و البته علائم دیگری هم دارند، اما به طور کلی وقتی متوجه مشکلی در درجه خنک شدن یا مدت زمان کار کمپرسور می شویم، آسیب به ترموستات یکی از این علائم است. باید علل احتمالی بررسی و برای تعمیر آن اقدام شود.