سیلور

نمایندگی تعمیر یخچال سیلور در بهارستان اصفهان

تعمیر یخچال سیلور در بهارستان اصفهان تماس مستقیم با تعمیر کار را تجربه کنید و از پرداخت هزینه ای اضافی جلوگیری کنید.

دارای جواز و مدرک فنی و حرفه ای و با 22 سال سابقه کاری  

در سراسر اصفهان 

سرویس نیم ساعته  

 

گروه فنی سریع تعمیر با 22سال تجربه کاری و دارای متخصصین حرفه ای می باشد که تعمیرات شما را 100% در منزل و با ضمانت انجام می دهد .

تعمیرات 100% در منزل شما

با قطعات اصلی و با ضمانت

تعمیرات
تعمیر یخچال

خدماتی که سریع تعمیر انجام می دهد :

1 – نصب و تعمیر انواع ساید بای ساید

2 – نصب و تعمیر انواع یخچال فریزر

3 – نصب و تعمیر انواع لباسشویی

4 – تعمیرات تخصصی و خدمات مجاز می باشد .

5 – شارژ گاز و تعویض موتور

6 – تعویض فن

7 – تعویض ترموستات و ….

8 – تعمیر انواع لباسشویی

9 – تعمیر انواع برد

ما عیوب یخچال را برای شما در این مقاله توضیح می دهیم اگر موفق به رفع عیوب یخچال خود نشدید حتما به یک متخصص تماس بگیرید.

پیشنهاد مطالعه :

راههای از بین ردن برفک یخچال

ترفندهای نگهداری یخچال

علائم ایجاد برفک یخچال :

در ابتدا باید توجه داشته باشیم که به‌خودی‌خود یخچال هیچ‌گونه آب و یا رطوبتی را به وجود نمی‌آورد، چون درون یخچال و فضای داخلی یخچال سرد است.با بازکردن درب یخچال و ورود هوای گرمی که در خانه جریان دارد که دارای مقدار کمی رطوبت است این هوا وارد یخچال شده و رطوبت حاصله به دیواره‌های یخچال می‌رسد و در آنجا تبدیل به برفک می‌شود.

همچنین که سبزیجات و میوه‌ها و مواد غذایی را که درون یخچال قرار می‌دهیم چون دارای مقدار رطوبت هستند وارد هوای یخچال می‌شوند و این رطوبت باعث برفک زدن یخچال می‌شود.

نمایندگی تعمیر یخچال سیلور در بهارستان اصفهان

برفک یخچال
برفک یخچال
1 – رطوبت محیط

اولین علت برفک زدن یخچال را باید در یک محیط که رطوبت کمتری دارد قرار دهید در بعضی مواقع دیده می‌شود که یخچال در کنار آشپزخانه‌ای که حمام در کنار آن استقرار گرفته و با هر بار حمام رفتن رطوبت زیادی وارد آشپزخانه می‌شود و با باز شدن درب یخچال این حجم از رطوبت زیاد وارد یخچال شده و باعث برطرف‌شدن برفک زدن یخچال می‌شود.

یا در محیط‌های کوچک و بسته آشپزخانه با سقف نسبتاً کوتاهی که دارد و در کنار اجاق‌گاز یخچال را قرار می‌دهند و با پخت‌وپز بر روی اجاق‌گاز و قرارگرفتن سماور در آشپزخانه باعث می‌شود که محیط آشپزخانه رطوبت زیادی داشته و دم کند و چند روز یک‌بار یک توده بزرگی از برفک و یخ درون یخچال به وجود آید بنابراین باید در نظر داشت که یخچال در یک محل مناسب قرارداد تا از برفک زدن یخچال جلوگیری شود.

نمایندگی تعمیر یخچال سیلور در بهارستان اصفهان

2 – خراب بودن لاستیک دور درب یخچال

برفک زدن یخچال را می‌تواند مربوط به لاستیک‌های دور درب یخچال فریزر باشد. اگر یک گوشه یا حتی چند میلی‌متر از لاستیک دور در یخچال خراب شده باشد باعث می‌شود که هوای محیط به درون یخچال نفوذ پیدا کرده و این هوا باعث برفک زدن در یخچال می‌شود.

.بنابراین اگر شما هم دچار مشکل برفک زدن یخچال می‌شوید اولین کاری که باید بکنید لاستیک دور درب را مورد بررسی و بازدید قرار دهید و در صورت مشکل نسبت به تعویض آن اقدام کنید تا مشکل برفک زدن یخچال‌فریزرتان حل شود.

خراب بودن لاستیک علاوه بر به‌وجودآمدن برفک باعث می‌شود که مدت زمانی را که کمپرسور کار می‌کند زیاد شود که این هم باعث می‌شود که مصرف برق بیشتر گردد و هم باعث خراب‌شدن کمپرسور می‌شود. برای همین به شما سفارش می‌کنیم که ابتدا لاستیک دور درب یخچال را بررسی کنید.

نکته : خراب بودن نوار دور درب یخچال میتواندیکی از علت های سردنکردن یخچال باشد .

لاستیک درب یخچال
لاستیک درب یخچال
3 – یخچال‌های قدیمی

اما برفک زدن یخچال‌های قدیمی کمی متفاوت است. در داخل یخچال صفحه خنک‌کننده نشده است که با سرمای آن درون کابین یخچال سرد شود. برفک زدن یخچال های قدیمی در زمان طولانی طبیعی می باشد ولی اگر موارد گفته شده بالا را چک کردید و از درست بودن لاستیک و جای مناسب آن اطمینان پیدا کردید.

دلیل برفک زدن یخچال به صورت پی در پی آن هم در یک مدت کوتاه می تواند که نشانه خرابی ترموستات در یخچال باشد به این معنی که اگر ترموستات خراب شده باشد یخچال سرمایه بیشتری را تولید می‌کند و باعث می‌شود که رطوبت بیشتری را هم به خود جذب کند.

 نکته مهم:

توجه داشته باشید که برای پاک کردن یخچال هیچگاه از لوازم تیز استفاده نکنید. دو شاخه یخچال را از پریز کشیده و مواد غذایی را از آن بیرون بگذارید که فاسد نشود.و چند ساعت یخچال خاموش باشد و خود به خود به آرامی برفک ها از یخچال جدا می شود و به راحتی می توانید با یک دستمال خشک آن را تمیز کنید.

قبل از برفک زدایی
برفک زدایی
بعد از برفک زدایی
بعد از برفک زدایی

یخچال های کمبی

در حال حاضر یخچال‌های فرانسوی هم وجود دارند. یخچال در قسمت بالا و فریزر در قسمت پایین قرار دارد  زیر آن کاملاً نوفراست بوده اما در قسمت بالای صفحه تریزون یا همان خنک‌کننده که در آخر یخچال پشت صفحهٔ پلاستیکی کابینت چسبیده شده است

در برفک زدن یخچال‌های قدیمی رطوبت، زیاد جذب می‌شود و به‌صورت قطره‌های آب به دیواره می‌چسبند و این قطره‌ها یخ می‌زند اما هنگامی که کمپرسور قطع می‌شود و موتور استراحت می‌کند این شبنم‌ها و قطره‌های یخ‌زده آب می‌شوند از راه طراحی شده مخزن روی موتور هدایت شده این کار باعث خنک شدن موتور هم می‌شود

ولی اگر این قطرات آب بیشتر شود و به‌صورت یک توده از یخ در بیاید دلیل آن‌یکی از مشکلات زیر می‌باشد.

  • خراب بودن لاستیک درب
  • مناسب نبودن شرایط نصب یخچال
  • خراب بودن ترموستات

نمایندگی تعمیر یخچال سیلور در بهارستان اصفهان

یخچال‌های بدون برفک یا نوفراست

تفاوت نوفراست با دیفراست چیست؟ در یخچال‌هایی که دارای نوفراست و دیفراست هستند دیگر این صفحه تریزون وجود ندارد و در پشت صفحه انتهای یخچال لوله‌های خنک‌کننده در کنار هم وجود دارد که سرما به‌واسطه فن یخچال فریزر وجود دارد هدایت می‌شود.

در این مدل از یخچال‌ها لوله‌های خنک‌کننده رطوبت را جذب می‌کنند اما سیستم ذوب شدن برف که به‌واسطه دستوری که از برد الکتریکی به المنت نصب شده در کنار اپراتور هرچند وقت یکبار دستور داده می‌شود برفک‌ها ذوب می‌شوند و از راه تخلیه به مخزن که در روی موتور یخچال وجود دارد هدایت می‌شود و مانع برفک زدن یخچال شود.

در این‌گونه از یخچال‌ها ممکن است که اپراتور خود برفک زیادی را داشته باشد و باعث شود که سرمایه کافی درون یخچال وجود نداشته باشد برفک زدن یخچال های جدید می تواند علت های زیادی داشته باشد.

  • خراب شدن المنت
  • خرازی یا پاره شدن لاستیک دور درب یخچال
  • خراب شدن برد الکترونیکی
  • خراب شدن سنسور دیفراست
  • خراب شدن ترموفیوز یا ترمودیسک یخچال

پرسش های متداول

مهمترین دلایل برفک زدن یخچال چیست؟

❌ خراب بودن لاستیک درب

❌ مناسب نبودن شرایط نصب یخچال

❌ خراب بودن ترموستات

❌ خراب شدن المنت

❌ خرازی یا پاره شدن لاستیک دور درب یخچال

❌ خراب شدن برد الکترونیکی

❌ خراب شدن سنسور دیفراست

❌ خراب شدن ترموفیوز

نمایندگی تعمیر یخچال سیلور در بهارستان اصفهان

مهمترین دلایل برفک زدن یخچال چیست؟

❌ خراب بودن ترموستات

❌ خراب شدن المنت

❌ مناسب نبودن شرایط نصب یخچال

سخن آخر

سعی کنید یخچال هایی را خریداری کنید که دارای سیستم های نوفراست یا دیفراست هستند تا با مشکلاتی مانند برفک زدن یخچال فریزر روبرو نشوید.

نمایندگی تعمیر یخچال سیلور در بهارستان اصفهان
نمایندگی تعمیر یخچال سیلور در بهارستان اصفهان

یخچال و فریزر و ساید بای ساید خود را با خیال راحت تعمیر کنید 100 % در منزل و در حضور خود شما و با ضمانت انجام می گردد       سریع تعمیر