بوش

نمایندگی تعمیر یخچال فریزر بوش در سپاهان شهر اصفهان

نمایندگی تعمیر یخچال فریزر بوش در سپاهان شهر اصفهان   تماس مستقیم با تعمیر کار را تجربه کنید و از پرداخت هزینه ای اضافی جلوگیری کنید .

دارای جواز و مدرک فنی و حرفه ای و با 22 سال سابقه کاری  

در سراسر اصفهان  سرویس نیم ساعته  

 

گروه فنی سریع تعمیر با 22سال تجربه کاری و دارای متخصصین حرفه ای می باشد که تعمیرات شما را 100% در منزل و با ضمانت انجام می دهد.

تعمیرات 100% در منزل شما

با قطعات اصلی و با ضمانت

یخچال بوش
یخچال بوش

نشانه ها و علائم کم شدن گاز یخچال

در اینجا قصد داریم اصلی ترین نشانه ها و علائم کمبود و تخلیه شدن گاز یخچال فریزر را بررسی نماییم. برخی از مهمترین علائم نشتی و گاز نداشتن یخچال عبارتند از:

1- کارکرد مداوم و یکسره موتور یخچال

کار نکردن اتومات یخچال، یکی از علائم کم شدن گاز یخچال به شمار می رود. ماده مبرد در سیکل کاری یخچال فریزر، نقش برجسته و پر رنگی ایفا می نماید. تخلیه یا کمبود گاز فریون، کارکرد و عملکرد طبیعی و نرمال دستگاه را با اختلال مواجه می کند. در نتیجه این امر هوای گرم در محفظه و محیط داخلی یخچال جریان پیدا می کند.

گرم شدن فضای داخلی موجب کارکرد بیش از حد کندانسور و کمپرسور دستگاه، به منظور تولید هوای سرد و خنک می شود. بر همین اساس، موتور دستگاه برای رساندن دمای محفظه داخلی به حالت مطلوب، به صورت مداوم و بدون وقفه کار می کند.

نمایندگی تعمیر یخچال فریزر بوش در سپاهان شهر اصفهان
نمایندگی تعمیر یخچال فریزر بوش در سپاهان شهر اصفهان

2- گرم شدن محفظه داخلی یخچال به دلیل کم بودن گاز

جریان یافتن هوای گرم و افزایش دمای محیط داخلی را می توان از دیگر نشانه های خالی شدن یا کم بودن گاز یخچال دانست. بر این اساس، گرم شدن فضای داخلی و به تبع آن، گرم شدن مواد غذایی، حکایت از تخلیه، نشتی یا کمبود گاز مبرد دستگاه دارد. بروز اختلال در عملکرد سرمایشی یخچال موجب نفوذ هوای گرم به محیط داخلی آن می شود.

بنابراین، در صورت گرم یا فاسد شدن مواد غذایی و گرم بودن محفظه داخلی یخچال فریزر، به احتمال بسیار قوی گاز مبرد دستگاه تخلیه یا کاهش پیدا کرده است. با شارژ کردن گاز یخچال، این مشکل به راحتی برطرف می گردد.

3- انتشار بوی بد و نامطبوع ناشی از نشتی گاز یخچال

تولید و استشمام بوی نامطبوع و بسیار زننده، از دیگر نشانه های کم شدن گاز یخچال تلقی می گردد. خارج شدن بوی بد از محفظه داخلی یخچال، غالبا به علت تخلیه گاز فریون بروز پیدا می کند.

گاز خنک کننده یخچال نوعی مبرد بد بو و در عین حال شیمیایی می باشد. نشت یا تخلیه و خروج این گاز، غالبا با انتشار بوی بد و نامطبوع همراه است. برای رفع این مشکل در ابتدا یخچال را خاموش کرده و سپس از خدمات تعمیرکاران حرفه ای و مجرب بهره ببرید.

بوی گاز یخچال چگونه است؟

امروزه یخچال ها در زندگی انسان ها، نقشی اساسی را ایفا می کنند. این وسایل برای آن که مواد درونی خود را سالم نگه دارند، به گاز نیازمند هستند. در سالیان پیش این گاز از نوع آمونیاک بود اما چون خطر اشتعال را به همراه داشت، تولیدکنندگان تصمیم گرفتند از گاز دیگری استفاده کنند.

همان گونه که پیشتر عرض کردیم گاز یخچال از نوع “فریون” می باشد و هیچ گونه رنگ و بویی ندارد بنابراین نه با بینایی و نه بویایی قادر خواهیم بود آن را تشخیص دهیم. اما اگر به هر دلیل ممکنی شما در منزل خویش آثار و بوی نامطبوعی در اطراف یخچال به مشامتان رسید، این امر نشان از نشتی گاز آن دارد.

4- افزایش هزینه های برق

به طور کلی، دمای تنظیم شده برای محفظه داخلی یخچال متناسب با فصل سرد یا گرم سال، متفاوت و متغیر می‌باشد. در فصل سرد به منظور خنک نشدن بیش از حد محفظه داخلی، دما بر روی محدوده پایین تری تنظیم می شود.

در صورت کاهش و کمبود گاز مبرد، کارکرد یخچال به منظور تامین هوای مطلوب و ایده آل، افزایش پیدا می کند. افزایش کارکرد و عملکرد مداوم دستگاه، افزایش هزینه های جانبی و اقتصادی مانند هزینه برق را به دنبال دارد.

بنابراین، یکی از عامل های مهم افزایش هزینه برق و عملکرد بیش از حد دستگاه را باید در تخلیه شدن گاز مبرد جستجو نمود.

5- سرد بودن سطح کندانسور

سرد بودن سطح کندانسور، از دیگر نشانه ها و علائم کم شدن گاز یخچال قلمداد می گردد. دمای کندانسور دستگاه در شرایط طبیعی و نرمال، گرم می باشد. بنابراین، سرد بودن این بخش، خبر از بروز نشتی و تخلیه گاز خنک کننده دستگاه می دهد. با لمس سطح کندانسور می توان از سرد یا گرم بودن دمای آن اطمینان حاصل کرد.

علت خالی شدن گاز یخچال

دلایل و عوامل مختلفی می تواند در کاهش و تخلیه گاز مبرد یخچال فریزر نقش و تاثیر داشته باشند.

  • بروز نشتی از مسیر لوله های کمپرسور، می تواند علت کم شدن گاز یخچال محسوب شود. کیفیت پایین لوله ها، ضربه خوردگی یا پوسیدگی و خوردگی لوله ها، احتمال بروز نشتی را افزایش می دهد.
  • همچنین، نفوذ رطوبت در لوله‌های دستگاه می تواند منجر به پوسیدگی و متعاقب آن، خروج گاز مبرد از یخچال شود.
  • سوراخ شدن و خارج شدن لوله‌های اواپراتور از جایگاه خود، یکی دیگر از دلایل تخلیه گاز فریون یخچال می باشد. خارج شدن لوله ها از جایگاه خود به علت حمل و جابجایی غیر اصولی و نادرست یخچال رخ می دهد.
  • عدم اتصال درست و مناسب لوله های اواپراتور به یکدیگر یا شکسته شدن جوش ها، می تواند بروز نشتی و خروج گاز خنک کننده یخچال را در پی داشته باشد.
  • عدم ضخامت مناسب سایز و قطر لوله مویی نیز در ایجاد این مشکل تاثیرگذار و موثر است. نداشتن ضخامت لازم، موجب فرسودگی و سوراخ شدن لوله مویی و کاهش ماده مبرد دستگاه می شود.

نحوه رفع فرورفتگی یخچال

تکا به گرما و سرمایش

  1. فرورفتگی را در معرض هوای گرم قرار دهید. اگر یک سشوار  دارید، بگیرید و هوای داغ را برای یک دقیقه یا بیشتر روی فرورفتگی قرار دهید. برای تشویق انبساط فلز، باید سطح فرورفته یخچال را به خوبی گرم کنید. فلز پس از سرد شدن منقبض می شود و به حالت اولیه خود باز می گردد.
  2. از یخ خشک استفاده کنید. یخ خشک به قدری سرد است که باعث می شود فلز گیر کرده و فرورفتگی ها را ترمیم کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یخ را به محل فرورفتگی نزدیک کنید، ترجیحاً پس از پیچیدن آن در یک تکه پارچه برای محافظت از یخچال در برابر خراش. یخ را به مدت یک دقیقه یا بیشتر روی فرورفتگی بگذارید تا فلز سرد شود.

فرورفتگی را در معرض هوای سرد فشرده قرار دهید. قوطی هوای فشرده را که برای تمیز کردن رایانه استفاده می‌کنید، بیاورید و تمام دستورالعمل‌های استفاده از آن را نادیده بگیرید.

آن را وارونه کنید و فشار دهید تا هوای سرد فشرده در جهت فرورفتگی فشار بیاورد. هوای فشرده، اگر به اندازه کافی سرد باشد، فرورفتگی در یخچال شما را برطرف می کند.

استفاده از جاذب ها

  1. ناحیه فرورفتگی را تمیز کنید. کیت ترمیم فرورفتگی همراه با یک محلول تمیزکننده (معمولاً الکل مالیدن) ارائه می‌شود. از آن برای تمیز کردن سطح از کثیفی و کثیفی استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که چسبی که می‌زنید به زودی می‌چسبد. کثیفی مانع از چسبیدن چسب به خوبی می شود.
  2. خرید کیت تعمیر فرورفتگی ماشین. این کیت را از فروشگاه قطعات خودرو یا آنلاین خریداری کنید. آن را به صورت فنجان های جاذب با چسب چسبی که با تفنگ مومی نصب می شوند، پیدا می کنید.

  3. ساکشن کاپ را از کیت تعمیر فرورفتگی بچسبانید. از یک تفنگ چسب برای چسباندن یک مکنده بزرگتر از فرورفتگی که می‌خواهید ترمیم کنید استفاده کنید. یک نقطه موم به فنجان اضافه کنید و آن را روی فرورفتگی قرار دهید.

  4. دسته را روی لیوان قرار دهید. ساکشن کاپ توسط یک پیچ بیرون زده نگه داشته می شود و یک دسته با دو صفحه در هر طرف در بالای پیچ نصب شده است. دسته را روی میخ ساکشن کاپ محکم بگیرید و دسته را به زور پایین نیاورید. 

  5. صفحات را نزدیک ساکشن کاپ نگه دارید. شما می توانید به راحتی با کشیدن و فشار دادن فلپ های دو طرف دسته را تنظیم کنید، بنابراین سعی کنید تا حد امکان آنها را به مرکز مکنده نزدیک کنید تا از کشیدن فلز با نیروی زیاد خودداری کنید.

  6. قطعه مرکزی را سنجاق کنید. اکنون زمان نصب دکمه مرکزی است که به عنوان بخشی از کیت می آید، هدف آن این است که ساکشن کاپ را به داخل فشار دهید و به آرامی آن را بیرون بکشید. کل واحد در نهایت جدا خواهد شد.

  7. در صورت لزوم مراحل را تکرار کنید. این روش وضعیت فرورفتگی را بهبود می بخشد، اما ترمیم کامل آن مدتی طول می کشد، بنابراین به شما توصیه می کنیم یک صندلی به همراه داشته باشید و جلوی یخچال بنشینید و مراحل را تکرار کنید تا سطح یخچال شما دوباره به حالت اولیه خود برسد. 

    راههای برفک زدایی یخچال

     

    تمامی این مراحل که ارئه شد باید با احتیاط انجام شود و دقت کنید که آسیب بیشتری به یخچال خود وارد نکنید.

یخچال و فریزر و ساید بای ساید خود را با خیال راحت تعمیر کنید 100 % در منزل و در حضور خود شما و با ضمانت انجام می گردد.