دسته بندی :

 

نمایندگی تعمیر یخچال فریزر پارس در شاهین شهر 

تعمیر یخچال فریزر پارس در شاهین شهر اصفهان  تماس مستقیم با تعمیر کار را تجربه کنید و از پرداخت هزینه ای اضافی جلوگیری کنید .

  دارای جواز و مدرک فنی و حرفه ای و با 22 سال سابقه کاری  

در سراسر اصفهان  سرویس نیم ساعته  

تعمیر یخچال پارس

 

گروه فنی سریع تعمیر با 20 سال تجربه کاری و دارای متخصصین حرفه ای می باشد که تعمیرات شما را 100% در منزل و با ضمانت انجام می دهد

تعمیرات 100% در منزل شما با قطعات اصلی و با ضمانت

 

یخچال پارس
یخچال پارس

رفع کد خطا و ارورهای یخچال پارس

عیب یابی کد خطاهای یخچال پارس

هر یک از خطاها با یک کد شناخته شده و نشان دهنده ایراد در یکی از قطعه ها و بخش های یخچال است. اگر یخچال شما نیز با این خطاها مواجه شده است و معنی آن را نمی دانید، پیشنهاد می کنیم برای رفع ارورهای یخچال پارس این مطلب را بخوانید.

  • رفع ارور EF  

مفهوم: این خطا به معنی این است که اپراتور یا سنسور اپراتور با مشکل مواجه شده است.

عیب یابی و رفع: برای بررسی و عیب یابی، با استفاده از یک اهم متر در ابتدا خود اپراتور و سپس سنسور اپراتور را مورد آزمایش قرار دهید. در صورت مشکل در این قطعه، شما می توانید به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید. اگر اپراتور مشکلی نداشته باشد، به احتمال زیاد، مشکل از بور اصلی یخچال است که در این صورت، یخچال فریزر را از برق بکشید و منتظر آمدن تعمیرکار بمانید.تعمیر یخچال پارس در شاهین شهر

سنسور دما
سنسور دما
  • رفع ارور FF 

مفهوم : زمانی که سنسور تشخیص دمای یخچال فریزر خراب شود این خطا در نمایشگر یخچال ظاهر می شود. سرد شدن یا گرم شدن بیش از حد فریزر، نشانه های بروز این مشکل است.

عیب یابی و رفع: در این موقعیت، بهتر است از یک اهم متر کمک بگیرید و عملکرد صحیح یا ناصحیح سنسور دما را تست کنید. پس از تست می توانید به تعمیر یا تعویض این قطعه اقدام کنید.
اگر بعد از بررسی و اقدام برای رفع ارور، همچنان خطا وجود داشت، برد الکتریکی یخچال دچار مشکل شده است و باید کار را به یک تعمیرکار حرفه ای بسپارید.

  • رفع ارور (–) 

مفهوم: این کد خطا در یخچال فریزر پارس به معنی خاموش شدن یخچال و لامپ آن است. این مشکل می تواند به دلیل تنظیم دکمه دما به وجود آمده باشد.

عیب یابی و رفع: زمانی که این کد خطا را دیدید، باید قبل از هر چیزی به بررسی لامپ یخچال بپردازید. در صورتیکه خطا رفع نشود، می توانید از یک تعمیرکار بخواهید تا نگاهی به آن بیندازد.

  • رفع ارور HI  

مفهوم : زمانی که دمای فریزر به بالای 24 درجه برسد، این کد خطا به نمایش در می آید. دو قطعه مهم ترموستات و سنسور تشخیص دما، ممکن است باعث بروز این خطا شده باشند.

عیب یابی و رفع : برای رفع مشکل، ابتدا باید سنسور دما به دقت بررسی شده و عملکرد آن را تحت نظر بگیرید. در مرحله بعد باید به سراغ بررسی ترموستات رفته و آن را عیب یابی کنید. اگر توانستید دمای فریزر را کاهش دهید،

ارور رفع شده است در غیر اینصورت با کارشناسان تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را برای شما داشته باشند.

ترموستات
ترموستات
  • رفع ارور LO 

مفهوم : این خطا به معنی این است که دمای قسمت فریزر به زیر منفی 33 درجه رسیده است. بر اثر شدت این سرما، ممکن است یخچال فریزر به خاطر یخ زدگی آسیب ببیند.

عیب یابی و رفع : این مشکل جزو حساس ترین خرابی های یخچال است و توصیه می شود بدون انجام هیچ تعمیری توسط افراد مبتدی، یخچال را از برق کشیده و به تعمیرکار حرفه ای زنگ بزنید.

ارورهای یخچال نفراست پارس

  • رفع ارور FF 

مفهوم : این کد خطا به معنای خرابی سنسور داخل کابین فریزر است.
عیب یابی و رفع: با استفاده از یک اهم متر، مقدار اهم سنسور را بررسی کرده و در صورت نیاز قطعه را تعویض کنید. دو قطعه ترمودیسک و همچنین ترموفیوز، از قطعات مهمی هستند که حتما باید بررسی شوند. در صورت خرابی، آن ها را تعویض کنید. اگر همچنان با مشکل مواجه هستید، از یک تعمیرکار بخواهید تا سیم کشی و مدار برد یخچال را برایتان بررسی کند.

  • رفع ارور DF 

مفهوم : خراب بودن سنسور اپراتور در یخچال فریزر پارس نوفراست، موجب نمایش این کد خطا بر نمایشگر می شود.

عیب یابی و رفع: مطابق دیگر ارورها، صحت قطعه و عملکرد قطعه را بررسی کنید. باید با یک اهم متر ، میزان اهم سنسور را اندازه بگیرید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. اگر خطا رفع نشود، به حضور تعمیرکار حرفه ای نیاز است تا سیم کشی های مربوط به سنسور اپراتور و همچنین برد یخچال مورد بررسی قرار بگیرد.

  • رفع ارور HI 

مفهوم: زمانی که دمای فریزر به بالای 24 درجه برسد، این کد خطا به نمایش در می آید. دمای فریزر باید کاهش داده شود.

عیب یابی و رفع: دمای بالا در قسمت فریزر باعث ایجاد این خطا شده و می توان دمای فریزر را تنظیم کرد و سرمای لازم را فریزر برگرداند. با بررسی کمپرسور مطمئن شوید که این قطعه کمپرس کافی را دارد. همچنین شارژ و گار یخچال به دقت بررسی شود تا نشتی وجود نداشته باشد. خرابی لاستیک دور در یخچال یا باز ماندن آن برای مدت طولانی، این میزان گرما را ایجاد کرده باشد.

شارژ گاز
شارژ گاز
  • رفع ارور LO 

مفهوم: در صورت بهم ریختن تنظیمات دمای داخل کابین فریزر، کد خطای LO رو صفحه نمایشگر ظاهر می شود.
عیب یابی و رفع: بررسی کنید تنظیمات دمای داخل کابین بهم نخورده باشد. اگر تنظیمات مختل شود، در صورتیکه دمای فریزر به زیر منفی 33 درجه برسید، یخچال در معرض خرابی قرار می گیرد. ازدیاد شارژ و گاز یخچال می تواند باعث بهم خوردن تنظیمات و کاهش شدید دما شده باشد.

ارورهای یخچال فریزر سه دکمه، چهار دکمه و شش دکمه پارس

  • رفع ارور PO 

مفهوم: زمانی که سنسور داخل کابین فریزر خراب شود، این خطا ایجاد می شود.

عیب یابی و رفع: با استفاده از یک اهم متر، مقدار اهم سنسور را بررسی کرده و در صورت نیاز قطعه را تعویض کنید. دو قطعه ترمودیسک و همچنین ترموفیوز، از قطعات مهمی هستند که حتما باید بررسی شوند. در صورت خرابی، آن ها را تعویض کنید. اگر همچنان با مشکل مواجه هستید، از یک تعمیرکار بخواهید تا سیم کشی و مدار برد یخچال را برایتان بررسی کند.

  • رفع ارور PC 

مفهوم: مفهوم این خطا، اتصال کوتاه سنسور داخل کابین فریزر است.

عیب یابی و رفع: اتصال کوتاه در مدارها و سیم کشی ها رخ می دهد. برای عیب یابی این مشکل و پیدا کردن منبع خطا، سیم کشی های مرتبط با سنسور داخل کابین فریزر باید بررسی شوند. اگر اتصال کوتاه در سنسور داخل کابین رخ داده باشد، لازم است سنسور را تعویض کنید. اگر خطا رفع نشود، مدار برد یخچال باید توسط یک متخصص بررسی و تعمیر و تعویض شود.

رفع ارور HI 

مفهوم: گرم شدن غیر مجاز فریزر باعث ایجاد این خطا می شود. دمای بالا 24 ،دمای غیرمجاز برای قسمت فریزر یخچال پارس است.

عیب یابی و رفع: برای یافتن منبع ایراد ایجاد شده، در ابتدا صحت عملکرد کمپرسور باید بررسی شود. اگر عمل کمپرس کردن به خوبی انجام نشود، باید به تعویض یا تعمیر این قطعه اقدام کنید. نشتی شارژ و گاز یخچال نیز می تواند دلیلی بر ایجاد این خطا باشد. آن ها را به دقت وارسی کنید.

گاهی نیز باز ماندن در یخچال برای مدت طولانی و یا خرابی و شل شدن لاستیک دور در، باعث افزایش دمای فریزر شده و خطای HI در یخچال فریزر می گردد.

  • رفع ارور lo 

مفهوم: دمای داخل کابین فریزر، وری تنظیمات خاصی ست شده است و زمانی که این تنظیمات بهم بخورد، خطای LO و سرمای زیاد فریزر، رخ می دهد. راه های از بین بردن برفک یخچال

عیب یابی و رفع: سرمای زیر منفی 33 درجه، باعث یخ زدگی و خرابی یخچال می شود. باید تنظیمات به حالت اولیه خود برگشته و دمای داخل کابین ، افزایش داده شود تا فریزر به درستی کار خود را انجام دهد. در برخی موارد، افزایش شارژ و گاز یخچال، می تواند باعث کاهش شدید دما و ارور LO شود.

ایرادهای  یخچال پارس – فریزر پارس – ساید بای ساید پارس :

1- موتور یخچال – فریزر کار می کند ولی سرما ندارد.

موتور یا کمپرسور یخچال
موتور یا کمپرسور یخچال

2- یخچال فریزر قسمت یخچال و یا فریزر سرمابه اندازه کافی ندارد.

شارژ گاز
شارژ گاز

3- مواد غذایی در یخچال – فریزر فاسد می شود.تعمیر یخچال پارس

4- مواد غذایی  در یخچال منجمد می شوند.

5- گاهی اوقات از زیر یخچال آب جمع می شود.

6- یخچال – فریزر دائم کار می کند و انرژی زیادی مصرف می کند.

7- یخچال – فریزر هنگام کار کردن صدای ناهنجاری می دهد.

8- نمایشگر یخچال – فریزر کد خطا (ERROR) نشان می دهد.تعمیر یخچال پارس

صفحه نمایشگر یخچال
صفحه نمایشگر یخچال

9-یخچال – فریزر بیش از حد برفک می زند.

10- داخل یخچال – فریزر آب جمع می شود.

11- یخچال – فریزر  روشن نمی شود.

12- آب خروجی یخچال فشار ندارد .

13- آب خروجی از یخچال سرد نیست.

14- یخساز ساید بای ساید یخ تولید نمی کند.

15- قالبهای یخ در محفظه یخساز ساید بای ساید به هم می چسبند.تعمیر یخچال پارس

16- آب یا یخ خروجی از یخچال طعم خوبی ندارد.

17- بدنه یخچال – فریزر برق دارد.

18- داخل یخچال – فریزر بوی بدی می آید.تعمیر یخچال پارس

 در صورت بر خورد کردن با هر یک از ایراد های بالا با متخصصین سریع تعمیر تماس گرفته سریع تعمیر در اولین فرصت یخچال شمارا باز دید می کند و مشکل آن را رفع می کند.نمایندگی تعمیر یخچال فریزر پارس در شاهین شهر اصفهان