کلور

نمایندگی تعمیر یخچال فریزر کلور در بهارستان اصفهان

نمایندگی تعمیر یخچال فریزر کلور در بهارستان اصفهان تماس مستقیم با تعمیر کار را تجربه کنید و از پرداخت هزینه ای اضافی جلوگیری کنید .  

دارای جواز و مدرک فنی و حرفه ای و با 22 سال سابقه کاری  

در سراسر اصفهان 

( سرویس نیم ساعته ) 

 

 { گروه فنی سریع تعمیر با 22سال تجربه کاری و دارای متخصصین حرفه ای می باشد که تعمیرات شما را 100% در منزل انجام می دهد.}

تعمیرات 100% در منزل شما 

بدون تعطیلی

تعمیرات انواع برد در منزل

نمایندگی تعمیر یخچال فریزر کلور در بهارستان اصفهان

تعمیرات یخچال در منزل
تعمیرات یخچال

خدماتی که سریع تعمیر انجام می دهد :

1 – نصب و تعمیر انواع ساید بای ساید

2 – نصب و تعمیر انواع یخچال فریزر

3 – نصب و تعمیر انواع لباسشویی

4 – تعمیرات تخصصی و خدمات مجاز می باشد .

5 – شارژ گاز و تعویض موتور

6 – تعویض فن

7 – تعویض ترموستات و ….

8 – تعمیر انواع لباسشویی

9 – تعمیر انواع برد

……………

نشانه‌های خراب بودن ترموستات یخچال

خرابی ترموستات یخچال مشکل جدی است که باید در اسرع وقت برای برطرف شدن آن اقدام کنید. در غیر این صورت همین مشکل به ظاهر ساده باعث کارکرد غیر بهینه کمپرسور یخچال شده که در نهایت با خرابی‌های گسترده‌تر و پرهزینه‌تری همراه است. اما در قدم اول باید از خراب بودن ترموستات اطمینان داشته باشیم.

نشانه‌های این خرابی به قرار زیر هستند:

  • محیط یخچال خنک نیست: وقتی یخچال خانه شما آن‌طور که باید مواد غذایی را خنک نمی‌کند، احتمالاً جایی در سیستم کنترل سردساز یخچال خراب است و قطعاً ترموستات اولین قطعه‌ای است که خرابی آن بررسی می‌شود.
  • محیط یخچال خیلی سرد است: سردی بیش از حد یخچال تا جاییکه ممکن است منجر به یخ زدن مواد غذایی شود نیز از مشکلات جدی است و دلیل آن می‌تواند از خرابی ترموستات یخچال باشد. زیرا ترموستات خراب قادر به کنترل مناسب کمپرسور در محدوده دمای تنظیم شده نیست و عملاً یخچال دائم کار می‌کند.
  • دمای یخچال در محدوده ثابت قرار نمی‌گیرد: حفظ تعادل دمایی مهمترین وظیفه ترموستات یخچال است. این قطعه با توجه به نوع تنظیم انجام شده توسط شما می‌تواند دمای داخل محیط یخچال را در یک رنج دقیق و ثابت نگه دارد. اما وقتی دمای داخل یخچال دائماً تغییر می‌کند، قاعدتا عملکرد ترموستات شرایط بهینه‌ای ندارد.
  • دائم کار کردن کمپرسور یخچال: کارکرد طولانی مدت و حتی دائمی کمپرسور از نشانه‌های متداول خرابی ترموستات یخچال است. البته دلایل متعددی در کارکرد طولانی مدت کمپرسور نقش دارند. مثلاً کمبود گاز خنک کننده و یا خرابی تایمر و حتی باز ماندن درز درب یخچال از دلایل اصلی کارکرد دائمی کمپرسور هستند. با این وجود عموماً در چنین شرایطی حتماً وضعیت کلی ترموستات نیز بررسی خواهد شد.
  • کمپرسور یخچال کار نمی‌کند: ترموستات‌های خراب شده توانایی شناسایی افزایش دمای محیط یخچال را ندارند. در این صورت عملاً در خواب هستند و هرگز برای کنترل بهینه کمپرسور فعال نمی‌شوند.
  • پوسیدگی و زنگ زدگی ترموستات: محیط داخل یخچال فضایی کاملاً مرطوب است که مستعد پوسیدگی و زنگ زدگی بخش‌های فلزی تجهیزات داخل آن است. ترموستات یکی از همین بخش‌های فنی داخل یخچال است که ممکن است در اثر مواجهه طولانی مدت با عوامل رطوبت زا فرسوده شود.
ترموستات
ترموستات

خطای یخچال فریزر کلور

 کد F3

وقتی فن کندانسور از کار می‌افتد .

 کد H1

هیتر فریزر در صورت خراب شدن .

کد H2

هیتر یخچال دچار نقص شده است.

کد C1

اخلال در کمپرسور است.

 کد 22

فن یخچال دچار اشکال شده است.

 کد 44

ایراد در فن کندانسور است.

 کد 55

هیتر فریزر دچار نقص فنی شده .

 کد 66

هیتر یخچال دچار نقص فنی شده .

 کد 77

مختل شدن کمپرسور

نمایندگی تعمیر یخچال فریزر کلور در بهارستان اصفهان

یخچال کلور
یخچال کلور

یخچال فریزر ساید بای ساید  کلور مدل digital

کد E1

خرابی سنسور یخچال

کد E2

خرابی سنسور فریزر

کد E3

خرابی سنسور محیط

کد F1

خرابی فن یخچال

کد F2

خرابی فن فریزر

کد F3

خرابی فن کندانسور

یخچال فریزر ساید بای ساید مدل black display

کد F1

از کار افتادن فن یخچال

کد F2

از کار افتادن فن فریزر

کد F3

از کار افتادن فن کندانسور

کد C1

از کار افتادن کمپرسور

کد H1

از کار افتادن هیتر فریزر

کد H2

از کار افتادن هیتر یخچال

نمایندگی تعمیر یخچال فریزر کلور در بهارستان اصفهان

چرا گاز یخچال کم می‌شود؟

گاز  یخچال ممکن است به دلایل مختلفی خالی شود. به چند نمونه از اشاره می کنیم .

نمایندگی تعمیر یخچال فریزر کلور در بهارستان اصفهان
نمایندگی تعمیر یخچال فریزر کلور در بهارستان اصفهان

پوسیدگی لوله‌های یخچال:

سیکل سرما یخچال فریزرها شبکه‌ای گسترده از لوله‌هاست. در اثر استفاده طولانی مدت از یخچال فریزر, این لوله‌ها فرسوده شده و ممکن است بر اثر زنگ زدگی دچار ترک یا یا سوراخ شود.

سوراخ شدن سطح داخلی یخچال:

ممکن است برای از بین بردن برفک‌ها از چاقو استفاده کرده و ناآگاهانه باعث سوراخ شدن لوله‌های یخچال شده باشید. ممکن است این سوراخ به قدری ریز بوده که متوجه آن نشده باشید ولی به مرور زمان باعث خالی شدن گاز در یخچال شده باشد.

نمایندگی تعمیر یخچال فریزر کلور در بهارستان اصفهان

نشتی به خاطر ضربه خوردن :

ممکن است در اثر جابجایی و ضربه به پشت یخچال فریزر لوله‌های آن آسیب ببیند. در قسمت پایینی یخچال قطعه‌ای به نام درایر وجود دارد که جنس لوله‌های آن مسی بوده و نسبت به ضربه حساس است. پس در هنگام جابجایی مراقب ضربه‌های احتمالی به پشت یخچال باشید.

نمایندگی تعمیر یخچال فریزر کلور در بهارستان اصفهان

گاز یخچال
گاز یخچال

نمایندگی تعمیر یخچال فریزر کلور در بهارستان اصفهان

انواع گاز در یخچال

تمام یخچال‌های ساخته شده از جمله یخچال اسنوا، یخچال پاکشوما و غیره با استفاده از گاز مبرد عمل سرمایش را تبرید را انجام می‌دهند. تفاوتی که این یخچال‌ها با هم دارند این است که گاز مبرد به کار رفته برای آن‌ها ممکن است، متفاوت باشد. ماده سرمازایی که در هر یک از صنایع تبرید به کار می‌رود، با توجه به شماره‌گذاری آن‌ها مشخص می‌شوند.

قبل از این که شماره مورد نظر روی محصول درج شود، تولید‌کنندگان از حرف R استفاده می‌کنند که این حرف مخفف کلمه سرمازا یا Refrigerant است. دو مورد از گاز‌های پرکاربردی که برای تولید یخچال‌های مختلف به کار می‌رود، R600  و R134A هستند که ما در ادامه این دو نمونه را بررسی می‌کنیم.

گاز R600

همان‌طور که اشاره کردیم این گاز یکی از گاز‌های پرکاربرد در صنعت یخچال‌سازی به شمار می‌رود. گفته می‌شود این گاز جایگزین R-12 است. در ایران در بسیاری از لوازم خانگی‌ها نظیر لوازم خانگی پاکشوما و دیگر برند‌ها از این گاز استفاده می‌کنند. یکی از معایبی که برای این گاز بیان شده این است که مصرف برق بالایی دارد و به کار بردن آن موجب شده تا بازده انرژی دستگاه دو رتبه کاهش داشته باشد.

همچنین این گاز قابلیت اشتعال بالایی دارد که این امر می‌تواند خطرناک باشد، اما با توجه به این که با قیمت مناسبی ارائه می‌شود، کاربرد زیادی برای یخچال‌های مختلف دارد. این گاز به هیچ عنوان سمی نیست، بنابراین نمی‌تواند برای انسان و محیط زیست خطرناک باشد.

R 600 گاز یخچال
گاز یخچال

گاز R134

این گاز نیز مانند نمونه قبلی از محبوبیت بالایی برخوردار است و به عنوان جایگزین مناسبی برای R-12  شناخته می‌شود. این نوع گاز کیفیت بالایی دارد و استفاده از آن موجب بهبود عملکرد سرمایشی یخچال خواهد شد.

گاز یخچال
گاز یخچال

علائم خالی شدن گاز یخچال

اگر شما هم جز افرادی هستید که از خود می‌پرسید چگونه بفهمیم گاز یخچال تمام شده باید به خوبی با علائم آن آشنا شوید تا بتوانید به راحتی این مشکل را حل کنید. قبل از هر چیز باید بدانید این اصطلاح که گفته می‌شود گاز یخچال تمام شده کاملاً اشتباه است، چراکه گاز یخچال به خودی خود تمام نمی‌شود و با وجود نشتی یا دلایل مختلف این گاز خالی می‌شود. حتی اگر شما بهترین مارک یخچال فریزر دو قلو ایرانی را خریده باشید باز هم ممکن است با این مشکل مواجه شوید.

در هر نوع یخچال، فرایند گاز مبرد در یخچال یک فرایند و سیکل پلمپ است و در صورتی که هر گونه نشتی در نقاط مختلف رخ دهد باعث شده تا این گاز خالی شود. همان طور که گفتیم که کم شدن گاز یخچال می‌تواند به دلایل مختلف رخ دهد که ما در ادامه هر یک از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. البته باید بدانید که این علائم می‌تواند نشان دهنده مشکلات دیگر نیز باشد، به همین علت توصیه می‌شود برای تشخیص شکل از یک متخصص مشاوره دریافت کنید.

کم شدن سرمای یخچال فریزر

زمانی که کمپرسور یخچال به صورت مداوم کار می‌کند و با این وجود باز هم یخچال گرم است، ممکن است نشت گاز و خالی شدن ان رخ داده باشد. البته همان‌طور که گفته شد گرم شدن درون یخچال می‌تواند به دلایل مختلف نیز باشد که در این خصوص یک متخصص می‌تواند به شما کمک کند.

سرد شدن کندانسور

از دیگر دلایلی که می‌تواند نشان دهنده خالی شدن گاز یخچال باشد، سرد شدن کندانسور است. اگر به نحوه عملکرد گاز یخچال که در بالا به آن پرداختیم توجه کرده باشید، متوجه می‌شوید که گاز وجود به بخش کندانسور رفته و در این بخش گرمای خود را از دست خواهد داد، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که کندانسور گرم است.

در صورتی که می‌توانید به کندانسور پشت یخچال دسترسی داشته باشید، با دست به آن متوجه گرم بودن و سرد بودن آن می‌شوید. در صورتی که متوجه شدید کندانسور موجود سرد است، احتمالاً گاز یخچال خالی شده است.

استشمام بوی نامطبوع و غیر طبیعی

با این که گاز به کار رفته برای تولید یخچال‌ها بدون بو است، اما برای این که افراد متوجه نشت این گاز شوند به آن بوی خاصی اضافه می‌کنند. بنابراین زمانی که متوجه شدید که یخچال شما بویی نامطبوع و طبیعی از خود ساطع می‌کند، می‌توانید متوجه شوید که گاز یخچال نشت کرده و باید برای رفع این مشکل اقدام کنید.

کارکردن دائم کمپرسور

زمانی که کمپرسور به صورت دائم در حال کار است، نشان دهنده این است که به دلیل وجود مشکلاتی نمی‌تواند دمای یخچال را در حد طبیعی نگه دارد. به طور کلی زمانی که موتور یخچال دائماً در حال کار است، یعنی یخچال شما با مشکلاتی مواجه شده و یکی از آن‌ها می‌تواند خالی شدن و کم شدن گاز یخچال باشد.

چرا گاز یخچال کم می‌شود؟

بهترین یخچال ساید بای ساید ایرانی و سایر برندها می‌توانند با مشکل خالی شدن و کم شدن گاز یخچال مواجه شوند. اگر شما هم از خود می‌پرسید چگونه بفهمیم گاز یخچال کم شده، می‌تواند با بررسی موارد فوق این موضوع را رفع کنید. حال سؤالی که مطرح می‌شود این است که چرا گاز یخچال کم می‌شود و چه عواملی می‌توانند باعث ایجاد این مشکل شوند؟ گاز یخچال در هر نوع و هر برندی حتی اگر پرفروش‌ترین یخچال فریزر ایرانی هم باشد، ممکن است به دلایل مختلفی خالی شود. ما در ادامه این عوامل را بررسی خواهیم کرد.

فرسودگی لوله‌های یخچال

سیکل تبرید یخچال فریز‌های مختلف مجموعه‌ای از لوله‌های مختلف را دارند که این لوله‌ها ممکن است بعد از سال‌ها استفاده فرسوده شوند و یا در اثر زنگ زدگی ترک بردارند. بنابراین گاز موجود تخلیه می‌شود.

سوراخ شدن سطح داخلی یخچال

اگر برای جدا کردن برفک از چاقو استفاده کرده باشید و یا ناخودآگاه در سطح یخچال سوراخی ایجاد کرده باشید این سوراخ‌ها می‌توانند باعث خالی شدن گاز یخچال شوند. گاهی ممکن است این سوراخ‌ها به قدری کوچک باشند که متوجه وجود آن‌ها نباشید.

نشت ناشی از ضربه

در بخش پایین یخچال بخشی وجود دارد به نام درایر که این بخش از لوله‌های مسی تشکیل شده و در برابر ضربه بسیار حساس هستند. بنابراین ممکن است در زمان جا به جایی به این لوله‌ها آسیب رسیده باشد.

یخچال و فریزر و ساید بای ساید خود را با خیال راحت تعمیر کنید 100 % در منزل و در حضور خود شما و با ضمانت انجام می گردد    .   سریع تعمیر 

نتیجه گیری :

کلیه ارورهای یخچال خود را آموزش ببینید و بیشتر مشکلات یخچال خود را پیدا کنید. و اگر به هیچ نتیجه ای نرسیدید بایک متخصص حرفه ای مشورت کنید .

تعمیر در منزل شما و با قطعات اصلی