الجی

نمایندگی یخچال الجی بهارستان

نمایندگی یخچال الجی بهارستان برند ال جی (LG) یکی از برندهای پر طرف دار در ایران است  که در زمینه یخچال فعالیت دارد.

نمایندگی تعمیر یخچال ال جی در بهارستان به دلیل ارج نهادن به نظر مردم و آسایش خیال آن ها اقدام به ارائه سرویس و خدمات برای این برند با بالاترین کیفیت را نموده است.

خدمات سریع تعمیر 

  • تعمیر یخچال و فریزر در محل
  • تعمیر یخچال ساید بای ساید و دوقلو در محل
  • تعمیر و تعویض موتور یخچال
  • شارژ گاز یخچال
  • تعمیر فریزر، یخساز و آبسردکن یخچال
  • تعویض فیلتر، ترموستات و فن یخچال

سریع تعمیر با برخورداری از تکنسین ها و مهندسین متخصص، ماهر و کارآمد در زمینه سرویس و تعمیرات یخچال ال جی در بهارستان (LG)، یک مرکز تخصصی و منحصر به فرد در شهر بهارستان است  و بی وقفه مشغول خدمات رسانی به مشتریان محترم می باشد.

آشنایی و به روز بودن نیروهای سریع تعمیر به فناوری های جدید و نوین دنیا و همچنین توانایی منحصر به فرد این نیرو ها، در زمینه تعمیر و سرویس انواع مختلف یخچال و لباسشویی  ال جی باعث شده است که خدمات و سرویس دهی به این دستگاه ها، بدون نیاز به جابجایی، در محل انجام گرفته تا هزینه تعمیر یخچال ال جی در بهارستان برای مشتریان گرامی تا بیست درصد کاهش یابد.

تعمیرات 100% در منزل 

بیشترین معایب یخچال الجی

1- یخچال از کار افتاده و خنک نمی کند

2- یخ زدن کندانسور

3- روشن نشدن یخچال

4- روشن شدن دستگاه و استارت نخوردن موتور یخچال

5- مشاهده پیغام خطا و یا ارور دادن

6- تعویض و نصب فیلتر تصفیه آب یخچال

7- تعویض و نصب تایمر به همراه ترمو دیسک

8- تعمیر و تعویض انواع سنسور

9- ترمو فیوز در فریزر ساید بای ساید

10- پریدن فیوز خانه به هنگام روشن شدن موتور

11- عدم کارکرد فن

نمایندگی یخچال الجی بهارستان.

تعمیرات یخچال در منزل
تعمیرات یخچال

دلایل انتخاب نمایندگی تعمیر یخچال ال جی در بهارستان

1– دارای تکنسین های با سابقه کاری حداقل 22 سال و مختصص تعمیرات یخچال ال جی در بهارستان

2 – تکنسین های دوره دیده و آشنا به زبان

3 – سعی در تعمیر قطعات و اجتناب از تعویض آن

4 – حداقل زمان برای حاضر شدن در منزل

5 – مشاوره رایگان

6 – آشنایی با جدید ترین دستگاه ها

7 – استفاده از قطعات فابریکی و اورجینال

8 – سرویس دهی حتی در تعطیلات رسمی و جمعه ها

تعمیرات 100% در منزل 

نمایندگی یخچال الجی بهارستان
نمایندگی یخچال الجی بهارستان

کمپرسور یخچال چیست؟

کمپرسور یا موتور مهم‌ترین قطعه‌ی یخچال فریزر محسوب می‌شود که در نبود آن، دستگاه کار نمی‌کند. موتور یخچال شامل مجموعه‌ای از قطعات نظیر میلنگ پیستون و سوپاپ است و تمامی آن‌ها برای هدفی یکسان، یعنی تولید سرما در یخچال کار می‌کنند. چرخش دورانی میلنگ باعث می‌شود که پیستون‌ها به پایین و بالا حرکت کنند. پیستون‌ها دقیقاً کاری شبیه تلمبه زدن را انجام می‌دهند و مرتب باز و بسته می‌شوند تا گاز داخل لوله‌ها و همچنین سیلندر‌ها به‌جریان بیفتد.

کمپرسور یخچال شبیه یک پمپ عمل می‌کند و گاز مبرد را در لوله‌ها به‌حرکت در می‌آورد. کمپرسور موتوری است که مایع خنک کننده را فشرده می‌کند و از طریق کندانسور و اوپراتور مبرد را به گردش در می‌آورد. همچنین از کمپرسور برای فشرده‌سازی و تبدیل مجدد گاز از حالت بخار به مایع استفاده می‌شود.

علائم خرابی موتور یخچال

زمانی‌که یخچال روشن نمی‌شود به احتمال زیاد موتور آن سوخته است. در ادامه نشانه‌هایی که ممکن است خرابی موتور یخچال را به‌دنبال داشته باشد بررسی می‌کنیم. اگر هرکدام از موارد زیر را در دستگاه مشاهده کردید یعنی کمپسور آن خراب است:

  • سوختگی ناشی از اتصالات برق
  • متوقف شدن فن کمپرسور یخچال
  • روشن نشدن یخچال
  • سر‌و‌صدای غیر‌عادی کمپرسور
  • خاموش شدن کمپرسور یخچال
  • سوختگی سیم پیچ داخلی کمپرسور
  • یخچال به‌حد کافی سرد نمی‌شود
  • گرم شدن مواد غذایی داخل یخچال
  • شنیدن بوی سوختگی از یخچال فریزر
  • داغ شدن محیط داخل یخچال
  • داغ شدن کمپرسور یخچال فریزر

دلایل سوختن موتور یخچال

در این قسمت مواردی که باعث خرابی زودرس کمپرسور می‌شوند را بررسی می‌کنیم و راه‌حل‌هایی را برای جلوگیری از خراب شدن آن معرفی می‌کنیم.

  • مشکلات مربوط به فن خنک کننده
  • کار کردن بیش‌از‌حد دستگاه
  • معیوب شدن ترموستات
  • خراب شدن برد رله کمپرسور
  • کثیفی و خرابی موتور یخچال
  • نوسانات برق
  • کمبود گاز مبرد

خرابی فن یخچال

یخچال فریزر برای خنک کردن موتور، از فن خنک‌کننده استفاده می‌کند. فن خنک کننده یخچال بخش مهمی از دستگاه است که وظیفه خنک کردن دستگاه را برعهده دارد. این قطعه بعد از مدتی ممکن است خراب شود. بنابراین باید فن را بررسی کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید؛ زیرا یکی از دلایل گرم شدن موتور و در‌نتیجه سوختن یا خراب شدن آن، نچرخیدن فن خنک کننده می‌باشد.

موتور فن بخش مکانیکی دستگاه است که با بالا رفتن عمر یخچال، ممکن است خراب شود. همچنین شاید گرد و غبار روی یاتاقان موتور فن جمع شود و درنتیجه مانع کار کردن موتور شود. در‌صورت خراب شدن موتور فن یخچال، باید آن را تعویض کنید تا از سوختن یا خرابی موتور یخچال جلوگیری شود.

کار کردن بیش از حد دستگاه

معمولاً برای هر قطعه فنی، از سمت کارخانه‌ی سازنده عمر مفیدی در نظر گرفته می‌شود و عمر مفید موتورهای یخچال بستگی به طراحی، توانایی و شرایط استفاده، چیزی در حدود ۸ تا ۱۲ سال است. پس از گذشت این مدت، می‌توان انتظار داشت که موتور یخچال به علت استفاده بیش‌از‌حد از سیلندر‌ها و پیستون‌ها، عملکرد اولیه را نداشته باشد که این امر باعث کار کردن بیش‌از پیش موتور برای ایجاد سرمای مناسب در یخچال می‌شود.

معیوب شدن ترموستات

ترموستات مهم‌ترین بخش برای خنک کردن یخچال است و عملکرد صحیح این بخش بسیار ضروری است. موتور یخچال می‌تواند به‌دلیل تنظیم نبودن ترموستات دستگاه گرم شود و در‌نتیجه به‌سختی کار کند؛ بنابراین باید ترموستات را چک کنید تا مطمئن شوید که در دمای مناسبی تنظیم شده است. در صورت خراب بودن ترموستات، باید آن را تعویض کنید.

خراب شدن برد

خرابی برد الکترونیکی یخچال، می‌تواند باعث سوختن یا خرابی کمپرسور شود. به عبارت دیگر، اگر به هر علتی، برد دستگاه خراب شده باشد، باعث سوختن موتور می‌شود. وجود سرمای زیاد، یکی از نشانه‌های زیاد کار کردن موتور است. در‌نتیجه به‌دلیل زیاد کار کردن، ممکن است موتور یخچال بسوزد؛ بنابراین باید هرچه زود‌تر، مشکل برد را پیگیری و برطرف کنید.

خرابی رله کمپرسور

کار کمپرسور یخچال فشرده کردن مبرد و تبدیل آن به مایع است. طی فرآیندی از طریق سیم‌پیچ‌های کندانسور در پشت یخچال، مبرد گرما را از بین می‌برد و فضای داخل یخچال را سرد می‌کند؛ بنابراین موتور یکسره کار نمی‌کند، بلکه رله کمپرسور هر‌ زمان که چرخه خنک‌کننده شروع به‌کار کند فعال می‌شود و عمل کمک کردن را انجام می‌دهد. در‌صورت خراب بودن رله کمپرسور، باید آن را تعویض کنید؛ زیرا ممکن است باعث سوختن یا خرابی موتور یخچال شود.

کثیفی کندانسور یخچال

کندانسور همان سیم‌پیچ‌های پشت یخچال یا کویل‌ها هستند که گرمای درون یخچال را از بین می‌برند. بنابراین کندانسور یا سیم‌پیچ‌های پشت یخچال یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی است که باید آن را بررسی کرد. باید کویل‌ها را چک کنید تا مطمئن شوید که گرد و غبار نگرفته باشند. برای اینکه موتور یخچال بتوانند گرما را به‌خوبی دفع کند، باید فاصله مناسبی از دیوار داشته باشند. در‌غیر‌ این‌صورت گرمایی که باید از طریق این سیم‌پیچ‌ها خارج شود، در مسیر می‌ماند و باعث گرم شدن موتور یخچال و سوختن آن می‌شود. در رابطه با کثیف بودن کندانسور بهتر است، هر چند وقت یک‌بار گرد و غبار‌ روی کویل‌ها را تمیز کنید تا یخچال عملکرد خوبی داشته باشد.

نوسانات برق

یکی دیگر از علل سوختن کمپرسور یا موتور یخچال، می‌تواند نوسانات برق باشد. به عبارتی دیگر، هر تنش در سیستم برق یخچال، می‌تواند منجربه آسیب رساندن به قطعات برقی از جمله سنسور‌ها، برد و موتور دستگاه باشد. عواملی مثل: قطع‌‌ و وصل شدن بسیار سریع و افزایش ولتاژ ناگهانی باعث آسیب‌دیدگی و سوختن سیم‌پیچ‌های موتور می‌شود.

کمبود گاز مبرد

نشتی گاز مبرد می‌تواند یکی از مواردی باشد که باعث سوختن کمپرسور یخچال فریزر می‌شود. به عبارتی دیگر، وجود نشتی گاز مبرد در دستگاه، که می‌تواند در اثر پوسیدگی لوله ها ایجاد شده باشد، سوراخ‌هایی روی لوله‌ها ایجاد می‌کند که به‌مرور زمان باعث نشتی این گاز می‌شود. در نتیجه سرمای کافی تولید نمی‌شود و کمپرسور مجبور می‌شود که بیشتر کار کند. کار کردن زیاد باعث داغ شدن کمپرسور و استهلاک آن می‌شود و باعث آسیب دیدن و سوختن موتور خواهد شد. بنابراین باید سطح مبرد را نیز مورد بررسی قرار داد که توصیه می‌کنیم این مورد توسط تکنسین متخصص انجام شود.

بررسی اهمیت گاز یخچال

اهمیت گاز در یخچال‌ بسیار بالاست چرا که بدون آن، امکان خنک‌سازی مواد غذایی و دیگر محتویات درون یخچال وجود نخواهد داشت. گاز یخچال به طور موثری به حفظ و تازگی مواد غذایی کمک می‌کند و از فساد آن‌ها جلوگیری می‌کند، که این امر به نوبه خود از اسراف مواد غذایی جلوگیری کرده و به بهداشت و سلامت کمک می‌کند، همچنین در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی می‌کند.

گاز یخچال چه کاربردی دارد؟

گاز یخچال در چرخه‌های تبرید استفاده می‌شود که طی آن تبخیر و تقطیر مکرر گاز در داخل سیستم‌های بسته اتفاق می‌افتد. این فرایند شامل چند مرحله اصلی است:

۱تبخیر: گاز یخچال در اواپراتور تبخیر می‌شود و حرارت را از داخل محفظه یخچال جذب می‌کند.

۲فشرده‌سازی: گاز تبخیر شده توسط کمپرسور فشرده می‌شود، که موجب افزایش دما و فشار گاز می‌شود.

۳تقطیر: گاز داغ و فشرده به کندانسور منتقل می‌شود، جایی که حرارت آن به محیط بیرون منتقل می‌شود و گاز دوباره به مایع تبدیل می‌شود.

۴انبساط: مبرد مایع از طریق شیر انبساطی عبور کرده و فشار آن کاهش می‌یابد و دوباره آماده تبخیر شدن می‌شود.

نقش گاز یخچال فریزر در این فرایند حیاتی است چرا که ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی آن امکان جابجایی حرارت را فراهم می‌کند. انتخاب نوع گاز براساس کارایی، هزینه و تاثیر زیست‌محیطی آن صورت می‌گیرد. در دهه‌های اخیر، با توجه به نگرانی‌های زیست‌محیطی و قوانین سخت‌گیرانه‌‌ای که برای کاهش اثرات گازهای گلخانه‌ای  تصویب شده است، گازهای جدید و دوستدار محیط زیست مانند R-۶۰۰a و R-۱۳۴a جایگزین گازهای قدیمی‌تر شده‌اند و اثرات کمتری بر گرمایش جهانی دارند.

عوامل موثر بر عمر مفید گاز یخچال

عوامل متعددی می‌توانند بر عمر مفید گاز یخچال تاثیر بگذارند. برخی از مهم‌ترین این عوامل عبارتند از:

۱نشتی‌

یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند باعث کاهش عمر مفید گاز یخچال شود، نشتی‌ است. نشتی‌ها می‌توانند به دلایل مختلفی رخ دهند، مانند:

  • خرابی لوله‌ها و اتصالات: اگر لوله‌های حامل گاز و یا اتصالات آن‌ها دچار خوردگی یا ترک شوند، گاز به تدریج نشت می‌کند.
  • آسیب‌های فیزیکی: ضربات یا فشارهای خارجی می‌توانند باعث شکستن یا سوراخ شدن لوله‌های گاز شوند.
  • نصب نادرست: نصب نادرست یخچال و یا نگهداری نامناسب می‌تواند باعث ایجاد نشتی‌های غیرمنتظره شود.

۲استفاده نادرست از یخچال

نحوه استفاده از یخچال نیز می‌تواند بر عمر مفید گاز آن تاثیرگذار باشد. مواردی مانند:

  • باز و بسته کردن مکرر درب یخچال: باز و بسته کردن مکرر درب یخچال باعث ورود هوای گرم به داخل یخچال و افزایش فشار کاری کمپرسور می‌شود. این موضوع می‌تواند به افزایش استهلاک گاز یخچال منجر شود.
  • تنظیم نادرست دما: تنظیم دمای بسیار پایین یا بسیار بالا می‌تواند به کارکرد نادرست کمپرسور و در نتیجه افزایش استهلاک گاز منجر شود.
  • پر کردن بیش از حد یخچال: قراردادن بیش از حد مواد غذایی در یخچال می‌تواند باعث اختلال در جریان هوا و افزایش مصرف انرژی و استهلاک گاز شود.

۳تاثیرات محیطی

شرایط محیطی نیز بر عمر مفید گاز یخچال تاثیر دارند، از جمله:

  • دما و رطوبت محیط: دمای بسیار بالا یا رطوبت زیاد در محیط می‌تواند باعث افزایش فشار کاری کمپرسور و در نتیجه استهلاک گاز یخچال شود.
  • قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید: قرار دادن یخچال در جایی که در معرض نور مستقیم خورشید باشد، باعث افزایش دمای داخلی و فشار کاری کمپرسور می‌شود.
  • گرد و غبار: ورود گرد و غبار به سیستم‌های خنک‌کننده می‌تواند باعث کاهش کارایی و افزایش استهلاک یخچال شود.

متوسط عمر مفید گاز یخچال‌ چقدر است؟

عمر مفید گاز یخچال‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان به طور دقیق زمان مشخصی برای آن تعیین کرد. با این حال، به طور کلی می‌توان گفت که گاز یخچال‌ها در صورتی که به درستی نگهداری شوند و هیچ گونه نشتی نداشته باشند، می‌توانند از ۱۰ تا ۱۵ سال یا حتی بیشتر دوام بیاورند.

از کجا بفهمیم باید گاز یخچال را عوض کنیم؟

تشخیص زمان تعویض گاز یخچال با مشاهده برخی علائم و نشانه‌ها ممکن است. در ادامه، روش‌ها و علائمی که نشان دهنده نیاز به تعویض گاز یخچال است، معرفی می‌شوند:

۱کاهش کارایی در سرمایش

اگر یخچال به درستی خنک نمی‌کند یا دمای داخلی یخچال و فریزر به طور قابل توجهی افزایش یافته است، ممکن است گاز یخچال به پایان عمر خود رسیده باشد. کاهش کارایی سرمایش یکی از اولین نشانه‌های کمبود گاز است.

۲کار کردن مداوم کمپرسور

کمپرسوری که به طور مداوم و بدون وقفه کار می‌کند، نشان‌دهنده این است که یخچال تلاش می‌کند دما را کاهش دهد ولی به دلیل کمبود گاز قادر به انجام این کار نیست و این می‌تواند منجر به افزایش مصرف انرژی و فشار بیش از حد بر کمپرسور شود.

۳وجود یخ زدگی در بخش‌های خاص

اگر در بخش‌هایی از یخچال یا فریزر یخ زدگی غیرمعمولی مشاهده می‌کنید، این می‌تواند نشانه‌ای از کمبود گاز باشد. یخ زدگی غیرمعمول ممکن است به دلیل عدم توزیع مناسب گاز در سیستم رخ دهد.

۴افزایش صدای کمپرسور

افزایش صدای کمپرسور یا صدای غیرمعمول از یخچال ممکن است نشان‌دهنده این باشد که کمپرسور تحت فشار قرار گرفته و تلاش می‌کند تا دمای یخچال را کاهش دهد. این می‌تواند به دلیل کمبود گاز باشد.

۵وجود نشتی‌های قابل مشاهده

اگر نشتی‌های قابل مشاهده‌ای در سیستم لوله‌کشی یا اتصالات یخچال وجود دارد می‌تواند نشانه قطعی کمبود گاز باشد و باید بلافاصله تعمیر شود.

۶افزایش مصرف انرژی

اگر متوجه افزایش غیرمعمول در صورتحساب برق خود شدید، ممکن است یخچال شما به دلیل کمبود گاز مجبور به کارکرد بیشتر و مصرف انرژی بیشتر باشد.

۷تغییرات در فشار لوله‌ها

بررسی فشار لوله‌ها با استفاده از ابزارهای تخصصی می‌تواند به تشخیص کمبود گاز کمک کند. اگر فشار گاز در سیستم کمتر از حد نرمال باشد، نشان‌دهنده نیاز به تعویض یا شارژ مجدد گاز است.

توصیه‌هایی برای افزایش طول عمر گاز یخچال

چند روش برای افزایش عمر مفید گاز یخچال و بهبود کارایی آن وجود دارد که به شما کمک می‌کند در هزینه‌هایتان صرفه جویی کرده و یخچال‌تان را سالم‌تر نگه‌دارید. برخی از این روش‌ها عبارتند از:

۱تمیز نگه داشتن کویل‌های یخچال

کویل‌های خنک‌کننده در پشت یخچال قرار دارند و باید گرد و غبار و کثیفی از روی آن‌ها پاک شود. چون انباشته شدن گرد و غبار جلوی خنک‌کنندگی آن‌ها را می‌گیرد و باعث افزایش مصرف انرژی می‌شود.

۲تعویض درزبندهای در

درزبندهای در یخچال باید کاملا سالم و بدون ترک باشند تا هوای سرد یخچال به بیرون نشت نکند. بنابراین بررسی سلامتی این درزبندها و تعویض آن‌ها در زمان فرسودگی بسیار مهم است و می‌تواند به افزایش عمر گاز یخچال کمک کند.

۳تنظیم دما

دمای یخچال فریزر باید به درستی تنظیم شود. برای یخچال حدود ۳ تا ۵ درجه سانتی‌گراد و برای فریزر حدود منفی ۱۸ درجه سانتی‌گراد مناسب است.

۴سرویس‌های دوره‌ای و تعمیر

قطعاتی مانند فن، کمپرسور و ترموستات که با گذشت زمان فرسوده می‌شوند، بهتر است هر چند وقت یکبار بررسی و تعویض شوند. انجام سرویس‌های دوره‌ای توسط افراد فنی و ماهر می‌تواند به شناسایی مشکلات احتمالی در اجزای یخچال کمک کند. هر زمان که نیاز به بررسی یخچال، تعمیر یا نصب آن داشتید می توانید روی متخصصان ما حساب کنید.

جمع‌بندی

هنگامی که علائمی مانند مانند کاهش کارایی در سرمایش، کار کردن مداوم کمپرسور، وجود یخ زدگی غیرمعمول، افزایش صدای کمپرسور، نشتی‌های قابل مشاهده، افزایش مصرف انرژی و تغییرات در فشار لوله‌ها را مشاهده کردید، احتمال دارد که زمان تعویض گاز یخچال شما رسیده باشد. شما با خیال راحت می‌توانید روی ماحساب باز کنید.

نمایندگی یخچال الجی بهارستان