تماس با ما : 09136108892 saritamir@gmail.com

تعمیر ماشین لباسشویی

پروژه اطلاعات

  • torabi
  • 4 اکتبر 2017

مورد مطالعه

علت روشن نشدن لباسشویی و نحوه تعمیر ماشین لباسشویی

در بسیاری از درخواست های ثبت شده در سریع تعمیر ، مشتریان اعلام کرده اند که ماشین لباسشویی خاموش شده یا روشن نمیشود ، ما در این قسمت میخواهیم بررسی کنیم که چرا این مشکل چرا بوجود می آید ؟ ابتدا باید ببینیم ماشین لباسشویی ما از نوع الکترونیکی است یا مکانیکی ! اگر ماشین لباسشویی اتوماتیک و الکترونیکی باشد ممکن است : برد الکترونیکی ، خازن برق ورودی ، سیم کشی ، دوشاخه برق و موتور دستگاه ممکن است علت روشن نشدن لباسشویی باشد . اگر ماشین لباسشویی از مدل تایمر های مکانیکی باشد ممکن است : تایمر ، خازن ، سیم کشی ، دوشاخه برق ، موتور آن باعث بروز این مشکل شود . برای بررسی دقیق تر باید تعمیرکار ماشین لباسشویی از دستگاه بازدید و مراحل عیب یابی را انجام دهید . بجز برد الکترونیکی و تایمر تمامی خدمات تعمیر ماشین لباسشویی در محل انجام میگردد .

دلیل کار نکردن لباسشویی و تعمیرات لباسشویی در محل

اگر ماشین لباسشویی شما روشن میشود اما شروع بکار نمیکند قطعات زیر ممکن است دچار نقص و اختلال در عملکرد شده باشند :
  1. خرابی میکروسویچ قفل درب
  2. شکستن زبانه درب
  3. خرابی پمپ تخلیه و ماندن آب در لباسشویی
  4. خرابی برد الکترونیکی و صادر نشدن فرمان شروع بکار
  5. خرابی دکمه Power ، start
  6. تمام شدن ذغال های موتور
برای عیب یابی دقیق تر و تعمیرات ماشین لباسشویی باید هرکدام از قطعات بالا بصورت جداگانه تست شوند تا مشکل لباسشویی مشخص شود .  

چرا آب وارد ماشین لباسشویی نمیشود ؟

اگر آب به داخل ماشین لباسشویی وارد نشود طبیعا شستشو لباس ها آغاز نمیشود ، این مشکل از مشکلات رایج و متداول ماشین لباسشویی هاست که در بسیاری از موارد تعمیرکاران ماشین لباسشویی با آن ها روبرو میشوند . قطعاتی که هنگام آبگیری نکردن لباسشویی باید مورد بررسی قرار بگیرند عبارت اند از :
  1. شیلنگ آب ورودی
  2. فیلتر های شیر برقی
  3. شیر برقی
  4. هیدرو سنسور یا هیدرواستات
  5. شیلنگ های آب از شیر برقی تا دیگ
  6. برد الکترونیکی
هر کدام از این موارد میتوانند دلیل وارد نشدن آب به لباسشویی باشند برای رفع مشکل و تعمیر ماشین لباسشویی در محل میتوانید با سروی برتر تماس بگیرید .  

تعمیرات لباسشویی کار نکردن دور تند خشک کن

دور خشک کن آخرین مرحله شستشوی لباسشویی است ، بسیاری از مشتریان خشک نشدن لباس ها و کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی را به تعمیرگاه لباسشویی سرویس برتر اعلام کرده و در خواست سرویس لباسشویی خود را داشته اند . این مشکل به علت خرابی یکی از قطعات زیر در لباسشویی نمایان میشود :
  1. خرابی موتور
  2. خرابی تاخو یا تاکومتر موتور
  3. خرابی برد الکترونیکی
  4. تخلیه نشدن آب لباسشویی
  5. اضافه بار لباسشویی
  6. سوختن سیم پیچ دور تند
تعمیرات ماشین لباسشویی در 6 حالت بالا بجز برد الکترونیکی 100% در منزل توسط تعمیرکاران سرویس برتر انجام میگردد .

چرا ماشین لباسشویی صدای زیادی میدهد ؟

اگر صدای زیاد و غیر طبیعی در لباسشویی یکباره و بدونه هیچ مقدمه ای نمایان شود نشان دهند خرابی در پمپ تخلیه میباشد ، اما اگر این صدا در طی بکرور زمان و طی چند هفته یا حتی چند ماه ظاهر میشود نشان دهنده یک مشکل اساسی مانند خرابی بلبرینگ های دیگ یا بلبرینگ های موتور میباشد . سرویس برتر به شما پیشنهاد میکند اگر متوجه صدای غیر طبیعی ( هرچند کم ) شدید سریعا تسبت به تعمیر لباسشویی خود اقدام نمایند زیرا این مشکل در ابتدا با هزینه های بسیار پایین برطرف و با گذشت زمان ممکن است باعث خرابی سایر قطعات و افزایش هزینه تعمیرات ماشین لباسشویی شود . بلبرینگ و کاسه نمد در صورت نیاز حتما باید در تعمیرگاه مجاز لباسشویی و با دستگاه های تراشکاری و پرس تعویض و جایگزین شود ، در غیر اینصورت به در کمتر 6 ماه دوباره مشکل برای لباسشویی شما ایجاد میشود . مدت زمان لازم برای تعویض بلبرینگ ها و بالانس سبد شستشو بین 3 تا 7 روز پس از انتقال دیگ و سبد شستشو به تعمیرگاه مجاز ماشین لباسشویی سرویس برتر میباشد .

تعمیر لباسشویی و رفع لرزش و تکان های شدید

لرزش و تکان های شدید لباسشویی حتی در برخی موارد حرکت لباسشویی رو به جلو نشان دهنده خرابی کمک ها یا در آمدن فنر نگهدارنده دیگ میباشد . لباسشویی ها برای نگهداری و جلوگیری از وارد شدن ضربه به بدنه ماشین لباسشویی از 2 تا 4 کمک استفاده میکنند ، این کمک ها ممکن است در اثر نشتی آب و زنگ زدگی حالت فنری خود را از دست بدهند . در صورت خرابی کمک ها رفته رفته تکان و لرزش در لباسشویی محسوس تر میشود ، اگر سریعا نسبت به تعویض کمک ها و تعمیر ماشین لباسشویی اقدام نشود ممکن است سایر قسمت ها مثل سیم کشی ، میکروسویچ ، بلبرینگ ها ، موتور و تسمه دچار خرابی شوند . البته تراز نبودن پایه ها هم میتواند علت لرزش لباسشویی شود که ما با فرض تنظیم بودن پایه ها لباسشویی ایرادات فنی آن را مورد بررسی قرار دادیم .  

عدم تخلیه آب لباسشویی و تعمیرات لباسشویی در منزل

تخله نشدن آب ماشین لباسشویی باعث قفل شدن درب و ماندن لباس ها در لباسشویی میشود ، برنامه شستشوی لباسشویی طوری برنامه ریزی شده است که در صورت وجود آب در لباسشویی برای جلوگیری از نشتی آب مانع باز شدن درب میشود . لباسشویی در حین کار 2 تا 3 بار آبگیری و تخلیه آب را انجام میدهد ، چنانچه در طی این مراحل نتواند آب را خارج یا آبگیری کند ماشین لباسشویی در حین کار متوقف میشود . پمپ تخلیه ممکن است با ورود یک لباس کوچک ( جوراب ) مسدود شود و نتواند آب را تخلیه کند ، یا شاید مشکل اساسی تر باشد و پروتنه آن شکسته یا پمپ تخلیه سوخته باشد . در صورت قفل شدن درب لباسشویی برای باز کردن آن ابتدا آب را از طریق باز کردن پمپ تخلیه خارج کنید و سپس با تعمیرگاه مجاز ماشین لباسشویی برای تعمیر لباسشویی تماس بگیرید .  

علت تمیز نشدن لباس ها در لباسشویی چیست ؟

آخرین باری که اقدام به سرویس ماشین لباسشویی کردید کی بوده ؟ اگر پاسخ این سوال را یادتان نمی آید بدانید عدم سرویس لباسشویی باعث تمیز نشدن لباس ها در لباسشویی شما شده است . البته موارد دیگری مانند : انتخاب برنامه اشتباه ریختن بیش از اندازه پودر یا مایع قرار دادن بیش از اندازه لباس برای شستشو جرم گرفتگی درام و سبد شستشو نیز میتواند باعث تمیز نشدن لباس های شما شده باشد ، برای رفع این مشکل حتما با تعمیرگاه مجاز ماشین لباسشویی تماس بگیرید و درخواست سرویس لباسشویی خود را ثبت کنید .

علت بوی بد لباسشویی ! نیاز قطعی به سرویس ماشین لباسشویی

اگر با باز کردن درب لباسشویی متوجه بوی بد میشود یا پس از خارج کردن لباس های بوی گندیدگی و نم از لباس های خود را استشمام میکنید بدانید که ماشین لباسشویی شما دچار جرم گرفتگی شده است . برای رفع این مشکل میتوانید از جرم گیر های مخصوص ماشین لباسشویی استفاده نمایید ، با گذراندن یک دوره 30 دقیقه ای شستشو با جرم گیر مقدار زیادی جرم از سبد شتسوی شما خارج میشود . با انجام این کار علاوه بر رفع بوی بد لباس ها و لباسشویی کیفیت شستشوی را بالا خواهید برد ، پیشنهاد میشود حداقل هر 12 ماه یکبار اقدام به سرویس ماشین لباسشویی و استفاده از پودر های جرم گیر بکنید .
   

پروژه عکس

تعمیر ماشین لباسشویی